Polski komunikator idzie na giełdę

Wrocławska spółka Livechat Software ma 6,8 tys. klientów w 83 państwach. 80 proc. z nich ma siedzibę za oceanem.

Publikacja: 20.02.2014 13:40

Oran­ge, Bosch, Ado­be, Ka­sper­sky Lab czy Air Asia to tyl­ko nie­któ­re z dłu­giej li­sty mię­dzy­na­ro­do­wych kon­cer­nów ko­rzy­sta­ją­cych z opro­gra­mo­wa­nia li­ve chat (ko­mu­ni­ka­to­rów) stwo­rzo­ne­go przez Li­ve­chat So­ftwa­re. Te­go ty­pu roz­wią­za­nia po­zwa­la­ją wła­ści­cie­lom stro­ny in­ter­ne­to­wej na bez­po­śred­ni kon­takt (czat) z od­wie­dza­ją­cy­mi ją klien­ta­mi.

Ko­lej­nym eta­pem roz­wo­ju spół­ki ma być de­biu­t na GPW. Fir­ma zło­ży­ła już pro­spekt do Ko­mi­sji Nad­zo­ru Fi­nan­so­we­go. Szcze­gó­ły ofer­ty nie są zna­ne. Wia­do­mo je­dy­nie, że Li­ve­chat So­ftwa­re nie pla­nu­je emi­sji no­wych ak­cji. Pa­pie­ry sprze­da­wać bę­dą do­tych­cza­so­wi ak­cjo­na­riu­sze. 60 proc. ka­pi­ta­łu na­le­ży do za­ło­ży­cie­li i me­ne­dżmen­tu. Po­zo­sta­łe kon­tro­lu­je fun­dusz Tar He­el Ca­pi­tal i pod­mio­ty oraz oso­by z nim po­wią­za­ne. – Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że fir­ma bę­dzie szyb­ko ro­sła. Dla­te­go nie chce­my roz­wad­niać swo­ich udzia­łów. Pla­nu­je­my prze­pro­wa­dze­nie ofer­ty na mi­ni­mal­nym po­zio­mie po­trzeb­nym, że­by osią­gnąć wy­ma­ga­ne roz­pro­sze­nie ak­cjo­na­ria­tu – oświad­cza Ma­riusz Cie­pły, pre­zes Li­ve­chat So­ftwa­re.

Kie­ro­wa­na przez nie­go fir­ma nie mu­si się­gać po ka­pi­ta­ły, bo in­we­sty­cje w roz­wój tech­no­lo­gii jest w sta­nie fi­nan­so­wać z bie­żą­cych prze­pły­wów fi­nan­so­wych i ge­ne­ro­wa­nych zy­sków. W 2011 r. Li­ve­chat So­ftwa­re miał 4,3 mln zł przy­cho­dów, 2,44 mln zł wy­ni­ku EBIT­DA (zysk ope­ra­cyj­ny plus amor­ty­za­cja) i 1,76 mln zł zy­sku net­to. W 2012 r. ob­ro­ty po­więk­szy­ły się już do 9,41 mln zł, EBIT­DA do 6,6 mln zł, a zysk net­to do 5,08 mln zł.

5 mln zł w 2012 r. zarobił netto Livechat Software. Wynik w 2013 r. był znacząco lepszy

Wro­cław­ska spół­ka po­wsta­ła kil­ka lat te­mu. Po­cząt­ko­wo jej roz­wój wspie­rał gieł­do­wy Ca­pi­tal Part­ners. Na prze­ło­mie lat 2006 i 2007 fun­dusz ob­jął po­ło­wę udzia­łów tech­no­lo­gicz­nej spół­ki, co kosz­to­wa­ło go 1,3 mln zł. W lu­tym 2008 r. po­zbył się swo­je­go pa­kie­tu, in­ka­su­jąc pra­wie 2 mln zł. Li­ve­chat So­ftwa­re tra­fił wów­czas pod  skrzy­dła Ga­du­-Ga­du.

W paź­dzier­ni­ku 2011 r. do­szło do ko­lej­nych zmian wła­ści­ciel­skich. W trans­ak­cję wy­ku­pu me­ne­dżer­skie­go za­an­ga­żo­wał się wów­czas Tar He­el Ca­pi­tal. Li­ve­chat So­ftwa­re po­sia­dał już wów­czas 1,6 tys. klien­tów na ca­łym świe­cie, któ­rzy ko­rzy­sta­li z je­go ko­mu­ni­ka­to­ra w mo­de­lu usłu­go­wym (So­ftwa­re as a Se­rvi­ce – Sa­aS), czy­li przez in­ter­net bez ko­niecz­no­ści in­sta­lo­wa­nia apli­ka­cji na swo­ich ser­we­rach. Obec­nie Li­ve­chat So­ftwa­re ma już 6,8 tys. klien­tów w 83 pań­stwach. Po­nad 80 proc. przy­cho­dów po­cho­dzi z ryn­ku ame­ry­kań­skie­go.

Da­ne za 2013 r. nie są jesz­cze zna­ne, ale – jak twier­dzi pre­zes – fir­ma na­dal roz­wi­ja­ła się bar­dzo szyb­ko.     —dwol

Oran­ge, Bosch, Ado­be, Ka­sper­sky Lab czy Air Asia to tyl­ko nie­któ­re z dłu­giej li­sty mię­dzy­na­ro­do­wych kon­cer­nów ko­rzy­sta­ją­cych z opro­gra­mo­wa­nia li­ve chat (ko­mu­ni­ka­to­rów) stwo­rzo­ne­go przez Li­ve­chat So­ftwa­re. Te­go ty­pu roz­wią­za­nia po­zwa­la­ją wła­ści­cie­lom stro­ny in­ter­ne­to­wej na bez­po­śred­ni kon­takt (czat) z od­wie­dza­ją­cy­mi ją klien­ta­mi.

Pozostało 86% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie