Na najbliższym walnym zgromadzeniu (30 czerwca) akcjonariusze giełdowej spółki Gremi Media będą głosować m.in. nad sporą emisją akcji (91 mln) po cenie emisyjnej (równej nominalnej) w wysokości 2,2 zł. Kapitał zakładowy spółki zwiększy się więc o ponad 200 mln zł.

Emisja będzie z wyłączeniem prawa poboru. Skierowana będzie do dwóch podmiotów kontrolowanych przez Grzegorza Hajdarowicza: spółki Gremi sp. z o.o. i spółki KCI. W zamian za akcje podmioty te wniosą do giełdowego Gremi Media udziały w spółce Presspublica, która jest akcjonariuszem bądź udziałowcem spółek: Gremi Busines Communication (wydawca „Rzeczpospolitej", „Parkietu", „Sukcesu" i „Bloomberg Businessweek"), e-Kiosk, Uważam Rze, MM Conferences, ComPress i Kancelaria RP. Łączna wartość posiadanych przez Presspublica akcji i udziałów wyceniono na 296 mln zł., zaś samą spółkę Presspublica wyceniono (wg metody skorygowanej wartości aktywów netto, na dzień 28 maja 2015 r.) na niemal 252 mln zł.

- U podstaw pozbawienia akcjonariuszy prawa poboru leży również zamiar jak najszybszego, efektywnego i taniego przeprowadzenia emisji. Osiągnięcie tego celu będzie możliwe jedynie w przypadku przeprowadzenia emisji w trybie subskrypcji prywatnej z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Przeprowadzenie emisji w trybie prawa poboru nie gwarantuje bowiem realizacji założonego celu z uwagi na długotrwałość przewidzianej w KSH procedury – czytamy w komunikacie bieżącym emitenta.

- Wyłączenie prawa poboru leży w interesie spółki i nie narusza uprawnień dotychczasowych akcjonariuszy. Jednocześnie w wyniku emisji akcji podwyższeniu ulegną kapitały własne warunkujące prawidłowy rozwój spółki, co korzystnie wpłynie na strukturę bilansu spółki – czytamy dalej w komunikacie.

Finalnym celem emisje i wniesienia aktywów medialnych Grzegorza Hajdarowicza do spółki Gremi Media jest stworzenie dużej, polskiej grupy mediowej notowanej na warszawskim parkiecie. - Planowane i prowadzone działania powinny w kilkuletniej perspektywie stworzyć nową, zaawansowaną technologicznie grupę, która ma realne szanse dołączyć do grona liderów rynku medialnego, przyczyniając się do jego rozwoju. Chcę dać polską grupę medialną, która może być atrakcyjna dla inwestorów, i jednocześnie stworzyć mocne polskie jądro polskiej gospodarki. To proces przewidziany na kolejne trzy lata. Obecność na giełdzie umożliwi ponadto wprowadzenie elementu motywacyjnego, jakimi są opcje na akcje dla osób z kadry kierowniczej tworzącej grupę – mówił niedawno w wywiadzie dla „Parkietu" Grzegorz Hajdarowicz.