Reklama
Rozwiń
Reklama

Operatorzy kablowi dają 4-5 proc. wzrostu gospodarczego

Sieci kablowe średnio przeznaczają na inwestycje ponad 20 proc. swoich przychodów. To zdecydowanie więcej niż wynosi średnia dla sektora informacyjno-komunikacyjnego i średnia dla całej gospodarki. W ubiegłym roku ich bezpośredni wkład w PKB Polski sięgał 1,76 mld zł - wynika z najnowszego raportu PwC.

Publikacja: 20.10.2015 16:31

Operatorzy kablowi dają 4-5 proc. wzrostu gospodarczego

Foto: Bloomberg

Zdaniem twórców raportu "Wpływ sektora telewizji kablowej na rozwój polskiej gospodarki" (PwC przygotowało go na zlecenie PIKE i zaprezentowało na trwającej teraz konferencji PIKE w Krakowie), kablarze mają znaczący udział we wdrażaniu w Polsce założeń Europejskiej Agendy Cyfrowej (według jej założeń w 2020 roku wszyscy Polacy będą mogli korzystać z Internetu o prędkości co najmniej 30 Mb/s, a co najmniej połowa z internetu o prędkości 100 Mb/s). - Udział abonentów korzystających z Internetu w ramach tych usług wzrósł z 31 proc. roku 2009 do 43 proc. w roku 2014. Co ważne, ponad 65 proc. abonentów mogących korzystać z dostępu o prędkości powyżej 30Mb/s w Polsce to klienci operatorów CATV - podaje PwC. - Z Internetu za pośrednictwem telewizji kablowych korzysta już 2,4 mln osób. Jeśli utrzyma się dynamika, z jaką ich przybywa, niebawem będą z internetu korzystać wszyscy klienci tych sieci - mówił Mateusz Walewski z PwC. Jak dodawał, zasługą operatorów kablówek jest już dzisiaj realizacja ponad połowy celu zapisanego w Europejskiej Agendzie Cyfrowej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama