Reklama

Przypadkowe spotkanie w Central Parku

Francuski powieściopisarz Guillaume Musso w swojej najnowszej książce próbuje rozwikłać zagadkę przypadkowego spotkania policjantki i pianisty jazzowego. Dla naszych czytelników mamy 5 egzemplarzy „Central Park”.

Aktualizacja: 27.08.2015 10:44 Publikacja: 27.08.2015 07:31

Guillaume Musso, „Central Park", Wydawnictwo Albatros A. Kuryłowicz, 2015

Foto: Wydawnictwo Albatros A. Kuryłowicz

W swoich książkach Musso łączy elementy różnych gatunków, najczęściej romansu i thrillera. W każdej z powieści autor umieszcza zagadkę, w której rozwikłanie wciąga czytelników. Choć pisarz mieszka we Francji, bohaterami wielu jego powieści są Amerykanie — mieszkańcy Nowego Jorku, Bostonu czy w San Francisco. To prawdopodobnie efekt fascynacji Stanami Zjednoczonymi, do których Musso przeprowadził się na jakiś czas w wieku 19 lat.

W swojej najnowszej książce autor opisuje przypadkowe spotkanie francuskiej policjantki i amerykańskiego pianisty jazzowego. Alice i Gabriel budzą się pewnego poranka na ławce w Central Parku. Nie pamiętają, by kiedykolwiek się poznali. W dodatku każde z nich poprzedni wieczór spędziło w innej części globu, Alice bawiła się z koleżankami na Polach Elizejskich, a Gabriel grał w dublińskim klubie jazzowym. Tymczasem są skuci ze sobą kajdankami, Alice ma bluzkę poplamioną krwią, a w kieszeni broń, która nie należy do niej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Literatura
Jedyna taka trylogia o Polsce XX w.
Literatura
Kalka z języka niemieckiego w komiksie o Kaczorze Donaldzie zirytowała polskich fanów
Literatura
Neapol widziany od kulis: nie tylko Ferrante, Saviano i Maradona
Literatura
Wybitna poetka Urszula Kozioł nie żyje. Napisała: „przemija życie jak noc: w okamgnieniu.”
Literatura
Dług za buty do koszykówki. O latach 90. i transformacji bez nostalgii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama