Od dawna albumy z amerykańskimi herosami nie ograniczają się tylko do popkulturowych bajek o walce dobra ze złem. Aby ubarwić i pogłębić fabułę, twórcy wprowadzają fikcyjne postacie w konflikty między państwami albo wymyślają dla nich polityczne dylematy.
[srodtytul]Megapatrioci [/srodtytul]
Pierwsze albumy o Supermanie wychodziły w czasie II wojny światowej. Bohatera w niebiesko-czerwonych rajtuzach wykorzystano w celach propagandowych - pomagał amerykańskim wojskom pokonać japońską armię na Pacyfiku. W zapoczątkowanej w lutym tego roku serii „War of the Supermen", słynny heros walczy z przybyszami ze swojej rodzinnej planety Krypton. Album pokazuje wyniszczający konflikt, nawiązujący do wojny w Iraku i Afganistanie.
Natomiast komiksy o Kapitanie Ameryka, bohaterze w stroju z motywem flagi narodowej USA, towarzyszyły historii kraju w XX wieku. W czasie II wojny światowej zmagał się z nazistami (na okładce pierwszego albumu spuszcza lanie Hitlerowi), a potem z kolejnymi wrogami Stanów Zjednoczonych - radzieckimi komunistami. Główny przeciwnik Kapitana, Red Skull najpierw wspierał Trzecią Rzeszę, a po jej upadku - ZSRR. Superbohater w komiksach z lat 70. był na tropie afery przypominającej Watergate, skandalu z podsłuchami zakładanymi przez administracje prezydenta Nixona oponentom politycznym.
Pod koniec lat 80. powstała limitowana seria „Strażnicy", przedstawiająca alternatywną wersję historii Ameryki. W komiksie grupa superbohaterów angażowała się w politykę. Pomogła Stanom Zjednoczonym wygrać wojnę w Wietnamie i zastąpić demokracje, reżimem prezydenta Nixona. Bohaterowie zabijają hipisów i przeciwników nowego systemu, a jeden z nich, Komediant, dokonuje zamachu na Johna F. Kennedy'ego. W końcu rozumieją, że są wykorzystywani przez polityków. Komiks oddaje nastrój zimnej wojny - poczucie zagrożenia konfliktem militarnym i globalną katastrofą.