Reklama

Koronawirus. Czy wariant brazylijski doprowadza do reinfekcji u ozdrowieńców?

Naukowcy z Brazylii i Wielkiej Brytanii szacują, że wariant koronawirusa P.1 - czyli tzw. brazylijski wariant, który po raz pierwszy został zidentyfikowany w Manaus, rozprzestrzenia się od 1,4 do 2,2 razy łatwiej niż poprzednio dominujący w Manaus szczep koronawirusa.

Publikacja: 02.03.2021 11:16

Koronawirus. Czy wariant brazylijski doprowadza do reinfekcji u ozdrowieńców?

Foto: AFP

arb

Ponadto brazylijski szczep potrafi "unikać" odpowiedzi układu odpornościowego osoby, która przeszła już zakażenie koronawirusem i dysponuje przeciwciałami, które powinny chronić ją przed reinfekcją - czytamy w Sky News.

Ochrona osoby, która przeszła COVID-19 przed zakażeniem brazylijskim wariantem koronawirusa jest mniejsza od 25 do 61 procent - wynika z szacunków naukowców z Imperial College London i Uniwersytetu z Sao Paulo.

Niemal 70 proc. mieszkańców Manaus miało w organizmie przeciwciała świadczące o kontakcie z COVID-19 po pierwszej fali epidemii w Brazylii.

Mimo to na początku 2021 roku w Manaus uderzyła druga fala epidemii, która doprowadziła do przeciążenia tamtejszych szpitali.

Wariant brazylijski to jeden z trzech najbardziej rozpowszechnionych wariantów koronawirusa, które uważane są za bardziej zakaźne od pierwotnego szczepu.

Reklama
Reklama

Pozostałe dwa warianty to tzw. wariant brytyjski (P.1.1.7) oraz wariant południowoafrykański (P.1.352).

Leki i terapie
24 nowe terapie na styczniowej liście refundacyjnej
Leki i terapie
Sprzedaż antybiotyków na nowych zasadach. Unia Europejska pracuje nad zmianą przepisów
Leki i terapie
Pakiet farmaceutyczny. Jest porozumienie w sprawie największej reformy prawa farmaceutycznego od 20 lat
Leki i terapie
Historia lekami pisana
Leki i terapie
Krzysztof Kopeć: Czy Polska wykorzystuje potencjał krajowego sektora farmaceutycznego
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama