Reklama

1800 procent normy K-Popu

Popularność K-Popu wśród użytkowników Spotify stale rośnie. Od 2014 roku „K-Pop Daebak”, pierwsza playlista poświęcona temu gatunkowi, zyskała ponad 2,4 miliona obserwujących, a liczba odsłuchań koreańskiego popu na platformie wzrosła o ponad 1800%. Od tamtej pory użytkownicy Spotify spędzili ponad 134 miliardy minut słuchając utworów K-Pop.

Aktualizacja: 29.02.2020 11:40 Publikacja: 29.02.2020 11:32

1800 procent normy K-Popu

Foto: AdobeStock

W 2015 roku Spotify uruchomiło osobną kategorię poświęconą koreańskiej muzyce popularnej, która zawiera różnorodne playlisty tego ekscytującego gatunku. Użytkownicy znajdą tam m.in. playlisty dedykowane wschodzącym artystom i girlsbandom, a także oryginalne ścieżki dźwiękowe z koreańskich produkcji filmowych i telewizyjnych, znane jako OST.
Niekwestionowanym liderem K-Popu na Spotify jest zespół BTS.

W 2019 roku stał się pierwszym zespołem z Azji, którego utwory na Spotify miały ponad 5 miliardów odtworzeń. Od lutego 2020 r. piosenki BTS zostały odsłuchane ponad 8 miliardów razy. W samym 2019 r. utwory miały ponad 3 miliardy odtworzeń. We wrześniu 2017 r. BTS stał się pierwszą formacją K-Pop, która pojawiła się na liście Global 50 Spotify z utworem „DNA”. Zaś  „Boy With Luv” BTS z udziałem Halsey to najpopularniejszy utwór K-Pop na Spotify. Został on odsłuchany ponad 380 milionów razy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama