EdAwards 2009 to europejski konkurs oceniający design. Jury pod przewodnictwem redaktora naczelnego francuskiego magazynu projektowego „Étapes” Michela Chanauda oceniało 950 prac w 31 kategoriach.
– Myśleliśmy, że nasze pismo będzie rozpatrywane w kategorii magazyn, lecz, choć ukazały się już cztery numery, zakwalifikowano je jako inicjatywę własną. Pewnie dlatego, że nie mamy reklam ani sponsorów – wyjaśnia grafik Robert Czajka, który razem z Łukaszem Kaniewskim jest twórcą „Kury”. – Nagroda ma charakter wyłącznie prestiżowy, nie otrzymaliśmy dotacji finansowych. Może teraz łatwiej będzie je uzyskać w odpowiednich instytucjach. Najlepszą nagrodą jest zainteresowanie tych, do których adresowane jest pismo. Bałem się, że dzieci nie zaakceptują abstrakcji, graficznego symbolu, tymczasem przeciwnie. Nakład „Czarodziejskiej Kury” wzrósł już do 2,5 tysiąca.
Europejskie Nagrody Designu przyznawane były w Zurychu po raz trzeci. W międzynarodowym jury EdAwards są przedstawiciele pism i magazynów, których tematem wiodącym jest design. Polskę reprezentował Jacek Mrowczyk z kwartalnika „2+3D”, wykładowca katowickiej ASP.
– „Czarodziejska Kura” jest czymś wyjątkowym na rynku w Polsce, nie ma żadnej konkurencji, to jedyna tego typu inicjatywa, alternatywa dla zalewających nas kiczowatych periodyków dla najmłodszych – mówił „Rz” Mrowczyk. – W Europie jednak powstaje wiele tego typu pism, tym bardziej więc cieszy fakt, że na gruncie międzynarodowym nasze okazało się lepsze od innych.
Międzynarodowe jury podkreślało edukacyjny charakter pisma: „pozbawiony reklam, interaktywny, starannie opracowany magazyn kształtuje u młodszego czytelnika dobry gust w zakresie projektowania i szeroko rozumianej kultury wizualnej”.