Mercedes, który przez dwie generacje Klasy A próbował walczyć z Audi i BMW o miano najpopularniejszego kompakta, zrezygnował z koncepcji minivana. Trzecia generacja Klasy A jest o 16 cm niższa od poprzednika i upodobniła się do pozostałych aut w segmencie. Koncern ze Stuttgartu ma nadzieję na wyraźnie lepszą sprzedaż nowej Klasy A, do produkcji której przygotowuje się także nowa fabryka na Węgrzech. Szef Daimlera Dieter Zetsche prezentując Klasę A, reklamował ją jako samochód dla młodych. Wskazał, że auto współpracuje ze smartfonami, które wpina się w deskę rozdzielczą auta gdzie służą jako dotykowy ekran. – Wasz smart fon otrzymał cztery koła – podsumował Zetsche. Smartfon przyda się także właścicielom elektrycznych smartów – na ekranach telefonów sprawdzą stan naładowania akumulatorów i włączą ogrzewanie wnętrza.
Czysta przyjemność z jazdy i elegancja były przewodnim tematem stoiska BMW, na którym premierę miało 4-drzwiowe coupe. Marka już w 2007 roku w Szanghaju pokazała koncepcyjny model, ale wycofała się z tego pomysłu, gdy Mercedes CLS doskonale sprzedawał się bez żadnej konkurencji. Dopiero rok temu przybyła w postaci Audi A7. Opóźnienie monachijskiej marki jest tym dziwniejsze, że czterodrzwiowe modele w sportowej wersji zawsze były najmocniejszą stroną jej oferty. Cenowo Seria 6 Gran Coupe będzie pomiędzy Serią 6 i limuzynami Serii 7.
Marką, którą trudno sobie wyobrazić bez sportowego modelu jest Honda. Po kilku latach prób, Honda zdecydowała się na wprowadzenie do produkcji drugiej generacji sportowego NSX. Można powiedzieć nawet, że to trzecia generacja – druga nie przeszła stadium prototypu. Zamiast pierwotnie przewidzianego 10-cylindrowego silnika będzie tylko 6-cylindrowa jednostka, za to przednie koła będą napędzane indywidualnymi elektrycznymi silnikami, które zapewnią wyjątkowo szybkie pokonywanie zakrętów. Hybrydowa NSX będzie gotowa najpóźniej za 3 lata. Za to sportowa Toyota zbudowana wspólnie z Subaru za dwa miesiące wchodzi do sprzedaży.
Volkswagen pochwalił się nową generacją aut, budowanych na platformie MQB. Jest ona tak uniwersalna, że posłuży do budowy wszystkich modeli z poprzecznie ustawionym silnikiem: od Polo po Passata, łącznie z suvami takimi jak np. Tiguan. W najbliższych trzech latach koncern wprowadzi do produkcji 40 takich modeli. Wspólna platforma oznacza nie tylko podobne komponenty, ale identyczny sposób produkcji. Wprowadzenie wspólnej platformy umożliwi łatwe przenoszenie produkcji różnych modeli pomiędzy fabrykami i da koncernowi niespotykaną elastyczność. Nowe platformy są o 40-60 kg lżejsze od obecnych. Pierwszym modelem zbudowanym na MQB jest nowe Audi A3.
Na stoisku Opla premierę miał Suv Mocca. Mały samochód wykorzystuje platformę nowej corsy. Prawdopodobnie to ostatni model GM na samodzielnie opracowanej platformie, gdyż kolejne mają powstawać wspólnie z PSA, które dysponuje markami Peugeot i Citroen.