Pierwszą artystkę warszawska publiczność poznała dzięki ubiegłorocznej premierze „Zamku Sinobrodego" Beli Bartóka. W tej samej inscenizacji Mariusza Trelińskiego za kilka miesięcy wystąpi w nowojorskiej Metropolitan Opera, gdzie już wcześniej była Verdiowską Lady Makbet.
Niemiecka śpiewaczka jest gwiazdą wielu scen. O swoich wyborach artystycznych mówi: – Lubię wyraziste postaci, z moim rodzajem głosu trudno byłoby mi stworzyć wiarygodną postać bezbronnej Mimi.
Wybiera za to Salome, Marię z „Wozzecka", Emilię Marty w „Sprawie Makropulos" Janačka, była wstrząsającą Medeą w operze Cherubiniego wystawionej przez Krzysztofa Warlikowskiego w Brukseli oraz Paryżu. Nadja Michael wystąpi w Warszawie na koncercie ?26 listopada.
Beth Gibbons podejmie nie lata wyzwanie. Wokalistka triphopowej formacji Portishead zaśpiewa 29 listopada partię solową w „III symfonii" Henryka Mikołaja Góreckiego. W koncercie poświęconym trzem polskim kompozytorom Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia poprowadzi Krzysztof Penderecki. Zadyryguje także własną „Polymorphią" oraz „Muzyką żałobną" Witolda Lutosławskiego.
Dialog z twórczością Pendereckiego podejmie z kolei w „48 Responses to Polymorhia" Jonny Greenwood, kompozytor i gitarzysta Radiohead. Wieczór zwieńczy światowe prawykonanie utworu Bryce'a Dessnera inspirowanego muzyką Witolda Lutosławskiego, a skomponowanego na zamówienie Narodowego Instytutu Audiowizualnego.