Zemsta dwóch rogaczy

Na reżyserski debiut nigdy nie jest za późno. A na każdego debiutanta czyhają te same pułapki.

Aktualizacja: 01.02.2015 20:40 Publikacja: 01.02.2015 18:09

W „Rycerskości wieśniaczej” od bohaterów ciekawsze są wizje plastyczne Leszka Mądzika. Fot. Marta St

W „Rycerskości wieśniaczej” od bohaterów ciekawsze są wizje plastyczne Leszka Mądzika. Fot. Marta Stawska

Foto: Teatr Wielki w Poznaniu

Premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu jeszcze przed podniesieniem kurtyny stała się wydarzeniem, bo niezwykły artysta Leszek Mądzik – malarz, scenograf, reżyser i twórca znanej na całym świecie Sceny Plastycznej KUL – na swoje 70. urodziny postanowił zrealizować pierwszy w życiu spektakl operowy.

Ten dzień przyniósł wszakże więcej debiutów. Obok Leszka Mądzika po raz pierwszy na tak dużej scenie, jaką dysponuje poznański Teatr Wielki, reżyserował młodszy o kilka dekad Krzysztof Cicheński. Stało się zaś tak dlatego, że wieczór składał się z dwóch odrębnych utworów, którymi obaj się podzielili.

Pomysł połączenia „Rycerskości wieśniaczej" Pietro Mascagniego z „Pajacami" Ruggiero Leoncavalla jest stary jak losy sceniczne tych oper. Łączą je czas powstania (ostatnia dekada XIX wieku), chęć pokazania życia prostych ludzi i podobny temat. Obie opowiadają o zemście zdradzanych mężów prowadzącej do krwawego finału.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem