Reklama

Zemsta dwóch rogaczy

Na reżyserski debiut nigdy nie jest za późno. A na każdego debiutanta czyhają te same pułapki.

Aktualizacja: 01.02.2015 20:40 Publikacja: 01.02.2015 18:09

W „Rycerskości wieśniaczej” od bohaterów ciekawsze są wizje plastyczne Leszka Mądzika. Fot. Marta St

W „Rycerskości wieśniaczej” od bohaterów ciekawsze są wizje plastyczne Leszka Mądzika. Fot. Marta Stawska

Foto: Teatr Wielki w Poznaniu

Premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu jeszcze przed podniesieniem kurtyny stała się wydarzeniem, bo niezwykły artysta Leszek Mądzik – malarz, scenograf, reżyser i twórca znanej na całym świecie Sceny Plastycznej KUL – na swoje 70. urodziny postanowił zrealizować pierwszy w życiu spektakl operowy.

Ten dzień przyniósł wszakże więcej debiutów. Obok Leszka Mądzika po raz pierwszy na tak dużej scenie, jaką dysponuje poznański Teatr Wielki, reżyserował młodszy o kilka dekad Krzysztof Cicheński. Stało się zaś tak dlatego, że wieczór składał się z dwóch odrębnych utworów, którymi obaj się podzielili.

Pomysł połączenia „Rycerskości wieśniaczej" Pietro Mascagniego z „Pajacami" Ruggiero Leoncavalla jest stary jak losy sceniczne tych oper. Łączą je czas powstania (ostatnia dekada XIX wieku), chęć pokazania życia prostych ludzi i podobny temat. Obie opowiadają o zemście zdradzanych mężów prowadzącej do krwawego finału.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Patronat Rzeczpospolitej
Trwa nabór do konkursu Dobry Wzór 2025
Kultura
Żywioły Billa Violi na niezwykłej wystawie w Toruniu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama