Rapujący hipnotyzer

Chluba miasta Łódź, autor 11 doskonale przyjętych płyt, najbardziej rozpoznawany pośród polskich raperów. O.S.T.R. tytułować można długo, ale nie ma po co. Artysta doskonale przedstawi się sam na piątkowym koncercie w klubie Stodoła.

Publikacja: 18.03.2010 02:41

O.S.T.R to jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy polskiego hip-hopu

O.S.T.R to jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy polskiego hip-hopu

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

„Bilety w cenie płyty. Ale i tak warto!” – skonstatował jeden z internautów na stronie hip-hop.pl. Rap to dla Ostrowskiego wszystko, towarzyszy mu od 12. roku życia. Przez ten czas nauczył się doskonale, jak po wejściu na scenę zmienić słuchaczy w wyznawców. Czasem mamy wrażenie, że to nie twórca, ale raczej hipnotyzer.

Biografia jednak nie kłamie, mamy do czynienia z muzykiem, i to gruntownie wykształconym. Najbardziej imponuje jego wszechstronny warsztat producencki (acz O.S.T.R. karierę zrobił raczej dzięki charyzmatycznym wersom). Na debiutanckim, wydanym w 2001 roku, krążku „Masz To Jak w Banku” – zdumiał słuchaczy płynnością wokalu i wyrazistością sądów, piętnując show-biznes i politykę. Wyszło na tyle dobrze, że na późniejszym o rok CD pt. „Tabasko” łodzianin pojawił się już w towarzystwie czołówki sceny – Vienia, Pezeta i Tedego. Grupa fanów zaś systematycznie się powiększała. Cztery ostatnie wydawnictwa nieprzypadkowo okryły się złotem.

Piątkowy koncert rozegrać można na wiele sposobów. O.S.T.R. mógłby wykorzystać obecność pochodzącego z Detroit wokalisty Cadillaca Dale’a i instrumentalistów z ŁDZ Orkiestry, by dać oryginalny, utrzymany w atmosferze jamu show. Ot, na wzór filadelfijczyków z The Roots. Z kolei właśnie wydany koncept album, przedstawiający losy fikcyjnego rzezimieszka Nikodema „Tylko Dla Dorosłych”, daje możliwość stworzenia z elementami dramy czy scenografią.

Co zrobi Adam Ostrowski? To wie tylko on sam. Jest nieprzewidywalny i przekorny – wystarczy wspomnieć, jak zagrał głodnej teledyskowych hitów publice poznańskiej... na skrzypcach. Wiele wskazuje na to, że warszawiaków czeka po prostu długi (mówi się o trzech godzinach) kawałek klasycznego hip-hopu, przekrój przez dyskografię przecinany angażującymi słuchaczy pogadankami. Tylko tyle czy aż tyle?

[i]

O.S.T.R., ŁDZ Orkiestra, Cadillac Dale, Stodoła, Warszawa, ul. Batorego 10, bilety wyprzedane, piątek (19.03), wejście od godz. 19[/i]

„Bilety w cenie płyty. Ale i tak warto!” – skonstatował jeden z internautów na stronie hip-hop.pl. Rap to dla Ostrowskiego wszystko, towarzyszy mu od 12. roku życia. Przez ten czas nauczył się doskonale, jak po wejściu na scenę zmienić słuchaczy w wyznawców. Czasem mamy wrażenie, że to nie twórca, ale raczej hipnotyzer.

Biografia jednak nie kłamie, mamy do czynienia z muzykiem, i to gruntownie wykształconym. Najbardziej imponuje jego wszechstronny warsztat producencki (acz O.S.T.R. karierę zrobił raczej dzięki charyzmatycznym wersom). Na debiutanckim, wydanym w 2001 roku, krążku „Masz To Jak w Banku” – zdumiał słuchaczy płynnością wokalu i wyrazistością sądów, piętnując show-biznes i politykę. Wyszło na tyle dobrze, że na późniejszym o rok CD pt. „Tabasko” łodzianin pojawił się już w towarzystwie czołówki sceny – Vienia, Pezeta i Tedego. Grupa fanów zaś systematycznie się powiększała. Cztery ostatnie wydawnictwa nieprzypadkowo okryły się złotem.

Kultura
Łazienki Królewskie w Warszawie: długa majówka
Kultura
Perły architektury przejdą modernizację
Kultura
Afera STOART: czy Ministerstwo Kultury zablokowało skierowanie sprawy do CBA?
Kultura
Cannes 2025. W izraelskim bombardowaniu zginęła bohaterka filmu o Gazie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Kultura
„Drogi do Jerozolimy”. Wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne