Reklama

Amerykańscy saksofoniści gwiazdami Jazzu nad Odrą

Słynni saksofoniści Lee Konitz, Dave Liebman i David Sanborn będą gwiazdami 51. festiwalu Jazz nad Odrą, który rozpocznie się 14 kwietnia.

Publikacja: 12.02.2015 10:58

Leszek Możdżer

Leszek Możdżer

Foto: Fotorzepa/Marek Dusza

Organizatorem imprezy jest wrocławski Impart, który powierzył stanowisko dyrektora artystycznego Leszkowi Mozdżerowi. Niezwykle popularny w Polsce pianista przygotowuje na festiwal własny projekt. Zaprosił także członków swojego Dream Teamu. Z projektem „Liberetto II", którego nazwa wzięła się od znakomitego albumu dla wytwórni ACT Music, przyjedzie szwedzki kontrabasista Lars Danielsson. Natomiast izraelski wirtuoz instrumentów perkusyjnych Zohar Fresco wystąpi ze swoim kwartetem.

Najbardziej oczekiwanymi gwiazdami będą jednak Amerykanie. Legendarny współtwórca cool jazzu Lee Konitz ma już 87 lat, ale nadal koncertuje na całym świecie. Występuje okazjonalnie z Tomaszem Stańką, a we Wrocławiu zagra z mieszkającym w Los Angeles kontrabasistą Darkiem Oleszkiewiczem i perkusistą Joe LaBarberą. Ostatnie albumy Konitza zostały nagrane na żywo, a wydany przez ECM Records „Lee Konitz/Brad Mehldau/Charlie Haden/Paul Motian: Live at Birdland", to prawdziwy majstersztyk.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama