Reklama

Wyborcza.pl zamiast Gazeta.pl

Sztandarowym portalem „Gazety Wyborczej” nie jest już Gazeta.pl. Linię gazety ma utrwalać inny – według niektórych ekspertów niszowy – serwis

Publikacja: 17.07.2008 04:10

„Gazeta Wyborcza” wczoraj na pierwszej stronie obwieściła że będzie promować odnowiony serwis internetowy – Wyborcza.pl. Dla części internautów to zaskakujący krok. Do tej pory z dziennikiem Agory był kojarzony przede wszystkim portal Gazeta.pl. Od pewnego czasu coraz bardziej zmierza on jednak w stronę lżejszych treści, w których dużą rolę odgrywają plotki z życia gwiazd, rozrywka i sport.

Doszło nawet do tego, że redaktorzy papierowej „Gazety Wyborczej” oficjalnie odcinali się od portalu. „»Gazeta« ma z nim wspólnego właściciela i niewiele więcej. Redakcja na portal nie ma żadnego wpływu” – napisał 7 lipca Seweryn Blumsztajn, redaktor naczelny warszawskiego dodatku „GW”.

Branża internetowa ma podzielone opinie na temat internetowej strategii Agory. Michał Bonarowski, redaktor naczelny Onet.pl, wskazuje na ryzyko dezorientacji internautów – czytelników „Wyborczej”. Nie będą oni wiedzieli, na którym portalu szukać informacji z dziennika. – Wyborcza.pl ma być w założeniu bezpośrednim odpowiednikiem papierowego wydania gazety, ale utrzymanie poważnego charakteru tego serwisu może być bardzo trudne – uważa Bonarowski.

Rozdzielenie Gazety.pl i Wyborczej.pl to próba uwolnienia pierwszego portalu od linii publicystycznej dziennika Agory. – Problemem Gazety.pl był ciężar opiniotwórczości „GW” i jej „styropianowe dziedzictwo”. Przy coraz bardziej rozrywkowym charakterze portalu nie przystawały one do linii gazety – wyjaśnia Rafał Oracz, szef firmy doradczej CR Media Consulting.

Rozrywkowy charakter portalu nie przystawał do linii „Gazety Wyborczej”

Reklama
Reklama

Według niego Wyborcza.pl „nie musi” być masowym serwisem, bo to rozrywkowa Gazeta.pl będzie odgrywała taką rolę.

Jak ostatnio zapowiedział Marek Sowa, prezes Agory, Gazeta.pl ma wywalczyć pozycję trzeciego portalu w kraju. Gra toczy się o wielkie pieniądze. Onet.pl, najpopularniejszy portal w Polsce (należący do TVN), miał w ubiegłym roku aż 162 mln zł przychodu. Te liczby będą szybko rosły, bo perspektywy dla branży internetowej w Polsce są bardzo optymistyczne. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki lawinowo rosnącym wydatkom na reklamę w Internecie, na której głównie zarabiają portale. W zeszłym roku rynek e-reklamy w Polsce był wart ponad 740 mln zł i ma rosnąć w tempie kilkunastu procent rocznie.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Podcast „Rzecz w tym”: PiS w ogniu wewnętrznych wojen
Kraj
Do kiedy wysłać prezenty, żeby dotarły przed świętami? Poczta Polska podała daty
Warszawa
Kolejne dziesiątki milionów w remont Sali Kongresowej. Termin otwarcia się oddala
Kraj
Czeski RegioJet wycofuje się z przyznanych połączeń. Warszawa najbardziej dotknięta decyzją
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama