Tak wynika z wewnętrznych badań spółki Presspublica, wydawcy tygodnika "Uważam Rze" (a także m.in. "Rz"), który jest na rynku od ośmiu miesięcy.
Prowokuje do myślenia
Większość czytelników nowego tygodnika to osoby młode (37 proc. jest w wieku 25 lat – 34 lata, a 19 proc. w wieku 35 lat – 44 lata). Aż 78 proc. z nich to osoby z wyższym wykształceniem, 16 proc. ma wykształcenie średnie. Wśród kupujących "Uważam Rze" najwięcej jest specjalistów oraz osób uprawiających wolny zawód (34 proc.), techników i wyspecjalizowanych pracowników administracji (18 proc.) oraz właścicieli prywatnych firm (10 proc.).
Ponad 90 proc. czytelników zna język obcy, a 83 proc. korzysta z Internetu.
Najwięcej czytelników – 24 proc. – pochodzi z miast powyżej pół miliona mieszkańców. 23 proc. z miast mających od 200 tys. do pół miliona mieszkańców, a 10 proc. z miast od 50 tys. do 100 tys. mieszkańców. Ale "Uważam Rze" popularne jest także na wsi (17 proc.).
Paweł Lisicki, redaktor naczelny "Uważam Rze" i "Rzeczpospolitej", tak duże zainteresowanie nowym tygodnikiem wśród osób młodych i wykształconych tłumaczy tym, że pismo oferuje czytelnikom poważne, pogłębione treści, podczas gdy konkurencja staje się coraz bardziej powierzchowna.