Jan Kulczyk, legenda polskiej gospodarki

Każda wielka gospodarka współczesnego świata ma u swoich korzeni wielkie legendy. Każda ma swój wielki mit założycielski.

Aktualizacja: 31.07.2015 20:14 Publikacja: 30.07.2015 21:02

Jan Kulczyk

Jan Kulczyk

Foto: Fotorzepa/Mateusz Dąbrowski

I każda ma swoich wielkich bohaterów – niekoniecznie zawsze ocenianych za życia w sposób jednoznacznie pozytywny, ale wpływowych i ważnych z perspektywy historii.

Amerykanie mają dynamicznych i wizjonerskich przedsiębiorców, takich jak John Rockefeller, Cornelius Vanderbilt czy Steve Jobs. Brytyjczycy mają wielkich finansistów na czele z Lionelem Rothschildem. Francuzi mają wielkich państwowych organizatorów gospodarki, których pierwowzorem jest Jean-Baptiste Colbert. Niemcy mają wynalazców-przedsiębiorców, takich jak Werner von Siemens czy Gottlieb Daimler.

My, mimo dość krótkiej historii polskiej gospodarki rynkowej, też potrzebujemy takich legend. Nie da się zbudować wzorów gospodarczego sukcesu, opierając się na fikcyjnych bohaterach takich jak Wokulski. Potrzeba prawdziwych ludzi, których nazwiska kojarzą się z prawdziwym sukcesem.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo