– Coraz więcej firm traktuje konkurs „Mama w pracy" jak rodzaj audytu, który pozwala się dowiedzieć, jakich rozwiązań dotyczących np. organizacji pracy oczekują ich pracownice – mówi Karolina Błaszczyk z Fundacji Świętego Mikołaja.
Fundacja wraz z redakcją „Rzeczpospolitej" i firmą badawczą Millward Brown SMG/KRC jest organizatorem konkursu. W piątek w Warszawie wręczano nagrody w tegorocznej edycji.
To jeden z nielicznych konkursów, w których nagrody przyznaje się na podstawie anonimowych ankiet wypełnianych przez same pracownice. W tym roku do konkursu zgłosiło się 112 firm. Ankiety wypełniło 6,4 tysiąca kobiet.
Co sądzą o swoich pracodawcach? Aż 78 proc. pracownic, które wypełniły ankiety przysyłane na konkurs, twierdzi, że kobiety w ciąży mogą liczyć na życzliwość ich przełożonych, 89 proc. podaje, że życzliwie traktują je współpracownicy.
– Jednak analiza ankiet pokazuje też, że takie konkursy jak ten, promujące rozwiązania ułatwiające łączenie rodzicielstwa z pracą zawodową, są naprawdę potrzebne – mówi Kuba Antoszewski z MillwardBrown SMG/KRC.