Bezzałogowy statek kosmiczny wygląda jak miniaturowa wersja nieużywanych już przez NASA promów kosmicznych. Statek wysłany zostanie na orbitę w ładowni rakiety Atlas V z Cape Canaveral Air Force Station na Florydzie w dniu 20 maja. Start X-37B wynoszony jest w kosmos pionowo przez rakietę a ląduje w poziomie na pasie startowym, jak prom kosmiczny.
To co X-37B będzie robił na orbicie jest tajne. Ale urzędnicy Sił Powietrznych ujawnili kilka wskazówek na temat zbliżającej się misji. „Air Force Research Laboratory, Space and Missile Systems Center oraz Air Force Rapid Capabilities Office badają eksperymentalny system napędu dla X-37B" napisał w mailu do portalu space. com kpt. Chris Hoyler, rzecznik Sił Powietrznych. „Air Force Rapid Capabilities Office na pokładzie X-37B będzie prowadziła badania dla Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej (NASA). Te badania dotyczyć będą trwałości różnych materiałów w przestrzeni kosmicznej".
Air Force posiadają dwa statki kosmiczne X-37B. Oba zostały zbudowane przez Phantom Works — oddział firmy Boeing. Oba mają ok. 8,8 metra długości i 2,9 m. szerokości. Rozpiętość niewielkich skrzydeł wynosi 4,6 m. Ładownia jest wielkości skrzyni amerykańskiego pickupa.
Pierwszy X-37B rozpoczął lot testowy OTV -1 w kwietniu 2010 roku. Wylądował w grudniu tego samego roku, po spędzeniu na orbicie 225 dni. OTV-2 wystrzelony został w marcu 2011 roku i okrążał Ziemię przez 469 dni, wylądował w czerwcu 2012 roku. W grudniu tego samego roku OTV-3 rozpoczął podróż i przebywał w kosmosie przez rekordowe 675 dni. Wylądował w październiku 2014 r.
— X-37B przeznaczony był do przebywania na orbicie 270 dni — powiedział Hoyler. — Ale chcieliśmy przekonać się czy wytrzyma dłuższe misje. Rzeczywisty czas trwania podróży statku zależy od celów badawczych, wydajności i warunków w jakich pojazd podróżuje po orbicie.