Reklamacja spodni narciarskich kupionych za granicą

Polski miłośnik sportów zimowych kupił w czeskim sklepie spodnie narciarskie. Po prawie 2 latach (około kilkunastu dniach użytkowania) zauważył, że zamek w spodniach się odpruł.

Aktualizacja: 23.01.2020 16:51 Publikacja: 23.01.2020 16:24

Reklamacja spodni narciarskich kupionych za granicą

Foto: Adobe Stock

Klient wysłał reklamację spodni. Sprzedawca uznał jednak uszkodzenie za mechaniczne, przerzucając tym samym winę na konsumenta.

Sprawa trafiła do ECC-Net. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce zapoznało się z odpowiedzią na reklamację spodni i we współpracy ze swoim odpowiednikiem w Czechach skontaktowało się ze sklepem. Sprzedawca po pierwszym kontakcie odrzucił sprawę ze względu na ciężar dowodowy. Zgodnie z polskim prawem, jeżeli wada ujawniła się po roku, to klient musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"