Jak się ubiegać o odszkodowanie i zadośćuczynienie za nieudany urlop

Prof. Hanna Zawistowska z Katedry Turystyki SGH: Niezgłoszenie uwag dotyczących jakości usług podczas wycieczki może skutkować brakiem możliwości złożenia reklamacji po powrocie.

Aktualizacja: 27.12.2019 11:09 Publikacja: 27.12.2019 07:05

Jak się ubiegać o odszkodowanie i zadośćuczynienie za nieudany urlop

Foto: 123RF

Zgodnie z prawem podróżny powinien zawiadomić organizatora w trakcie wyjazdu o niezgodności świadczonych usług z umową, czyli na przykład o tym, że hotel jest dalej od stoku, niż przewidywała to oferta. Co w takim wypadku powinno zrobić biuro podróży?

Jego obowiązkiem jest usunięcie niezgodności (np. zmiana hotelu) w rozsądnym terminie, czyli terminie adekwatnym do realnej możliwości załatwienia sprawy. Termin wyznacza podróżny. W przypadku nieusunięcia niezgodności w wyznaczonym czasie turysta może dokonać tego sam i wystąpić do organizatora o zwrot poniesionych wydatków. W dwóch przypadkach turysta nie ma obowiązku wyznaczenia takiego terminu, tj. jeśli organizator odmówi usunięcia niezgodności lub z okoliczności wynika, że niezgodność nie może być usunięta, np. nie ma hotelu spełniającego warunki określone w umowie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo karne
Morderstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obrońca podejrzanego: nie przyznał się
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Prawo karne
Mieszkanie Nawrockiego. Nieprawdziwe oświadczenia w akcie notarialnym – co na to prawo karne?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem