Reklama

Koronawirus a prawa pasażerów i klientów biur podróży

Czy zagrożenie epidemią koronawirusa można traktować jako "nadzwyczajne okoliczności", które dają konsumentom prawo do odstąpienia od umowy zawartej z biurem podróży czy przewoźnikiem lotniczym i zwrotu wpłaconych pieniędzy?

Aktualizacja: 02.03.2020 18:28 Publikacja: 02.03.2020 17:13

Koronawirus a prawa pasażerów i klientów biur podróży

Foto: Adobe Stock

dgk

Wielu konsumentów wykupiło wczasy, wycieczki czy bilety lotnicze zanim ktokolwiek słyszał o chorobie z Wuhan. Zagrożenie epidemią przekroczyło granice Chin i służby sanitarne odradzają wyjazdy do wielu miejsc na świecie oraz zalecają unikanie skupisk ludzi. Czy w tej sytuacji można zrezygnować z umowy z biurem podróży lub liniami lotniczymi bez uszczerbku dla kieszeni?  Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował szczegółowe informacje o prawach konsumentów i obowiązkach przedsiębiorców w takich przypadkach.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama