Koronawirus a prawa pasażerów i klientów biur podróży

Czy zagrożenie epidemią koronawirusa można traktować jako "nadzwyczajne okoliczności", które dają konsumentom prawo do odstąpienia od umowy zawartej z biurem podróży czy przewoźnikiem lotniczym i zwrotu wpłaconych pieniędzy?

Aktualizacja: 02.03.2020 18:28 Publikacja: 02.03.2020 17:13

Koronawirus a prawa pasażerów i klientów biur podróży

Foto: Adobe Stock

dgk

Wielu konsumentów wykupiło wczasy, wycieczki czy bilety lotnicze zanim ktokolwiek słyszał o chorobie z Wuhan. Zagrożenie epidemią przekroczyło granice Chin i służby sanitarne odradzają wyjazdy do wielu miejsc na świecie oraz zalecają unikanie skupisk ludzi. Czy w tej sytuacji można zrezygnować z umowy z biurem podróży lub liniami lotniczymi bez uszczerbku dla kieszeni?  Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował szczegółowe informacje o prawach konsumentów i obowiązkach przedsiębiorców w takich przypadkach.

Pozostało 82% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo dla Ciebie
PiS wygrywa w Sądzie Najwyższym. Uchwała PKW o rozliczeniu kampanii uchylona
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Dane osobowe
Rekord wyłudzeń kredytów. Eksperci ostrzegają: będzie jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawnicy
Ewa Wrzosek musi odejść. Uderzyła publicznie w ministra Bodnara