Reklama

Sąd Najwyższy: luki w przepisach chroniących klientów

Sąd Najwyższy uważa, że obecne przepisy mają pewne luki przez co nie zawsze wystarczająco chronią konsumentów.

Publikacja: 09.06.2015 18:34

Sąd Najwyższy: luki w przepisach chroniących klientów

Foto: 123RF

Firma, która zleca innemu przedsiębiorstwu realizowanie usług może unikać poniesienia konsekwencji za naruszenia praw konsumentów. Odpowiedzialność może spaść na firmę, która świadczy usługi outsourcingowe swojemu zleceniodawcy. To jedna z luk w przepisach, jaką wytknął Sąd Najwyższy w swoim raporcie dotyczącym nieprawidłowości w polskim prawie.

Michał Derdak, radca prawny w kancelarii CMS tłumaczy, że taka sytuacja może mieć miejsce, gdy np. część salonów operatora telefonii komórkowej nie jest prowadzona przez niego, ale przez innych przedsiębiorców.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
W tych miejscach lepiej nie zbierać grzybów. Kary za złamanie przepisów są wysokie
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama