Reklama

Tomasz Chróstny: Zakazy promocji i reklamy alkoholi trzeba zaktualizować

Otwieranie furtki dla promocji określonych rodzajów alkoholu jedynie wyzwala kreatywność marketingowców. Piwo jest napojem alkoholowym, koniec, kropka – mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 04.04.2025 07:30

Czy to koniec reklamy alkoholu w Polsce?

Czy to koniec reklamy alkoholu w Polsce?

Foto: Adobe Stock

Od wielu lat UOKiK ściga przypadki łamania przepisów dotyczących reklamy alkoholu. Z jaką skalą tego typu wykroczeń mamy obecnie do czynienia?

Za reklamę alkoholu, która nie spełnia wymagań ustawowych, grozi odpowiedzialność karna. Dlatego „ściganiem” reklam, o które pan pyta, zajmuje się prokuratura, a nie UOKiK. Wiemy, że jesteśmy z tematem mocno kojarzeni ze względu na naszą aktywność we właściwych nam obszarach. Słowo czy raczej hasło klucz w dyskusji o problemie promocji i reklamy alkoholu, to aktualny stan prawny, który należy dostosować do rzeczywistości rynkowej, społecznej, medialnej.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Podatki
Skarbówka ostrzega uczniów i studentów przed takim „dorabianiem"
Sądy i trybunały
Awantura na posiedzeniu Trybunału Stanu. „Proszę zdjąć togi i tam siąść"
Prawo karne
„Szon patrole” to nie zabawa. Prawnicy mówią, co i komu za nie grozi
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Rynkowe rozterki adwokatów
Sądy i trybunały
TSUE wydał ważny wyrok w sprawie tzw. neo-sędziów i Izby Kontroli Nadzwyczajnej
Reklama
Reklama