Rząd zmienia prawo do reklamacji. Będzie nowy, ważny termin dla konsumentów

Rząd planuje wprowadzić zasadę, że klient będzie miał rok od wykrycia niezgodności towaru z umową na domaganie się wymiany, naprawy lub zwrotu pieniędzy.

Publikacja: 11.04.2024 07:32

Rząd zmienia prawo do reklamacji. Będzie nowy, ważny termin dla konsumentów

Foto: Adobe Stock

W projekcie najnowszej ustawy deregulacyjnej (opisujemy ją od kilku dni) znalazł się także przepis nowelizujący ustawę o prawach konsumenta. Wprowadza on termin roku od wykrycia niezgodności towaru z umową na realizację wynikających z tego uprawnień kupującego. Czas odpowiedzialności przedsiębiorcy nie zmieni się i wciąż będzie wynosił dwa lata.

Eksperci: będzie to dodatkowa bariera dla procesu reklamacyjnego

Pozostało 84% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?