Pasażer, który chciał, a nie mógł kupić biletu, i tak zapłaci mandat

Pasażer komunikacji miejskiej płaci karę za brak biletu nawet, gdy biletomat nie działa albo kontroler zablokuje zbyt wcześnie aplikację do ich zakupu.

Publikacja: 28.03.2023 13:23

Podczas kontroli biletów często dochodzi do różnych scysji między kontrolerem a pasażerem

Podczas kontroli biletów często dochodzi do różnych scysji między kontrolerem a pasażerem

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Informacje o zepsutych automatach biletowych w pojazdach krakowskiej komunikacji w bieżącym roku dochodzą do zarządu transportu publicznego, m.in. poprzez raporty z wyrywkowych kontroli i zgłoszenia pasażerów. - W sumie wpłynęły 53 reklamacje dotyczące automatów, z czego 30 zostało rozpatrzonych pozytywnie – informuje Sebastian Kowal z ZTP. Aby je uwzględnić, ustala się czy automat biletowy w pojeździe rzeczywiście był niesprawny, a gdy taka sytuacja się potwierdzi, reklamacja – jak deklaruje zarząd – zostaje rozpatrzona na korzyść pasażera.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Konsumenci
Sąd wydał precedensowy wyrok ws. jazdy autobusem bez biletu
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama