Pasażer, który chciał, a nie mógł kupić biletu, i tak zapłaci mandat

Pasażer komunikacji miejskiej płaci karę za brak biletu nawet, gdy biletomat nie działa albo kontroler zablokuje zbyt wcześnie aplikację do ich zakupu.

Publikacja: 28.03.2023 13:23

Podczas kontroli biletów często dochodzi do różnych scysji między kontrolerem a pasażerem

Podczas kontroli biletów często dochodzi do różnych scysji między kontrolerem a pasażerem

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Informacje o zepsutych automatach biletowych w pojazdach krakowskiej komunikacji w bieżącym roku dochodzą do zarządu transportu publicznego, m.in. poprzez raporty z wyrywkowych kontroli i zgłoszenia pasażerów. - W sumie wpłynęły 53 reklamacje dotyczące automatów, z czego 30 zostało rozpatrzonych pozytywnie – informuje Sebastian Kowal z ZTP. Aby je uwzględnić, ustala się czy automat biletowy w pojeździe rzeczywiście był niesprawny, a gdy taka sytuacja się potwierdzi, reklamacja – jak deklaruje zarząd – zostaje rozpatrzona na korzyść pasażera.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Konsumenci
Sąd wydał precedensowy wyrok ws. jazdy autobusem bez biletu
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców