- Reklama TIGER – MOCNIEJ SZYBCIEJ CELNIEJ TRZEŹWIEJ jest dostępna również na kanale Youtube. Użyto szybkiego montażu dynamicznych ujęć. Chcę zwrócić uwagę na ujęcia: - para żółwi przedstawionych w pozycji budzącej skojarzenia stosunku seksualnego - dwu sekundowe ujęcie damskich półnagich pośladków w dwuznacznym tańcu/pozycji/ruchu. Zakładam że reklama nie jest kierowana do dzieci, natomiast mając na uwadze art. 32 KER oraz wcześniejszy jej opis chcę zwrócić uwagę na to że jest emitowana w trakcie przerwy reklamowej programu Masterchef Junior. Zarówno bohaterowie programu jak i duża część odbiorców to dzieci w wieku od lat 8. Reklama nie uwzględnia stopnia rozwoju dzieci oraz zagraża ich dalszemu psychicznemu oraz moralnemu rozwojowi (art.25). Proszę o interwencję – pisze konsument.
Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Jednocześnie wniósł o uznanie reklamy za niezgodną z art. 25 Kodeksu Etyki Reklamy, zgodnie z którym „reklamy skierowane do dzieci lub młodzieży muszą uwzględniać stopień ich rozwoju oraz nie mogą zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi".
Ponadto, arbiter-referent poinformował, że zgodnie z art. 32 Kodeksu Etyki Reklamy „przepisy zawarte w art. 22-31 stosuje się odpowiednio również do reklam, które nie są bezpośrednio skierowane do dzieci, jednak dzieci są ich odbiorcami ze względu na formę oraz miejsce i sposób prezentowania reklam. Dotyczy to w szczególności reklam emitowanych w telewizji w sąsiedztwie audycji dla dzieci, reklam wyświetlanych w kinach przed seansami filmów dla dzieci oraz reklamy zewnętrznej".
Spółka złożyła pisemną odpowiedź na skargę, w której wniosła o oddalenie skargi.
Firma tłumaczyła, że reklama nie jest skierowana do dzieci i była ona emitowana po godzinie 20.00. Skarżony zwrócił uwagę, że w przerwać programu „Master Chef Junior" emitowane są reklamy piwa oraz filmy i serwisy dla dorosłych, a widownia poniżej 12 roku życia to zaledwie 14% oglądających.