Reklama

Telewizja: dzieci nie będą oglądać reklamy chipsów

Ministerstwo Kultury chce wprowadzić całkowity zakaz reklamowania niezdrowej żywności przed programami dla dzieci oraz oznaczania drastycznych scen w serwisach informacyjnych.

Aktualizacja: 12.05.2015 07:45 Publikacja: 11.05.2015 17:57

Telewizja: dzieci nie będą oglądać reklamy chipsów

Foto: 123RF

Media elektroniczne i stacje telewizyjne czekają zmiany. Wszystko za sprawą nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego właśnie zakończyło konsultacje projektu i przekazała stałemu komitetowi Rady Ministrów. Ministerialne propozycje wywołały ogromne emocje i nie szczędzono im krytyki m.in. pod adresem reklam towarzyszących programom dla dzieci.

Projekt wprowadza bowiem całkowity zakaz reklamowania niezdrowej żywności i napojów przed audycjami skierowanymi do dzieci do lat 16. Ma on obowiązywać przed emisją audycji, w jej trakcie oraz po jej zakończeniu. O tym zaś, które produkty i napoje obejmie zakaz, zadecyduje Minister Zdrowia w swoim rozporządzeniu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama