Telewizja: dzieci nie będą oglądać reklamy chipsów

Ministerstwo Kultury chce wprowadzić całkowity zakaz reklamowania niezdrowej żywności przed programami dla dzieci oraz oznaczania drastycznych scen w serwisach informacyjnych.

Aktualizacja: 12.05.2015 07:45 Publikacja: 11.05.2015 17:57

Telewizja: dzieci nie będą oglądać reklamy chipsów

Foto: 123RF

Media elektroniczne i stacje telewizyjne czekają zmiany. Wszystko za sprawą nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego właśnie zakończyło konsultacje projektu i przekazała stałemu komitetowi Rady Ministrów. Ministerialne propozycje wywołały ogromne emocje i nie szczędzono im krytyki m.in. pod adresem reklam towarzyszących programom dla dzieci.

Projekt wprowadza bowiem całkowity zakaz reklamowania niezdrowej żywności i napojów przed audycjami skierowanymi do dzieci do lat 16. Ma on obowiązywać przed emisją audycji, w jej trakcie oraz po jej zakończeniu. O tym zaś, które produkty i napoje obejmie zakaz, zadecyduje Minister Zdrowia w swoim rozporządzeniu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo