Telewizja: dzieci nie będą oglądać reklamy chipsów

Ministerstwo Kultury chce wprowadzić całkowity zakaz reklamowania niezdrowej żywności przed programami dla dzieci oraz oznaczania drastycznych scen w serwisach informacyjnych.

Aktualizacja: 12.05.2015 07:45 Publikacja: 11.05.2015 17:57

Telewizja: dzieci nie będą oglądać reklamy chipsów

Foto: 123RF

Media elektroniczne i stacje telewizyjne czekają zmiany. Wszystko za sprawą nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego właśnie zakończyło konsultacje projektu i przekazała stałemu komitetowi Rady Ministrów. Ministerialne propozycje wywołały ogromne emocje i nie szczędzono im krytyki m.in. pod adresem reklam towarzyszących programom dla dzieci.

Projekt wprowadza bowiem całkowity zakaz reklamowania niezdrowej żywności i napojów przed audycjami skierowanymi do dzieci do lat 16. Ma on obowiązywać przed emisją audycji, w jej trakcie oraz po jej zakończeniu. O tym zaś, które produkty i napoje obejmie zakaz, zadecyduje Minister Zdrowia w swoim rozporządzeniu.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"