Sklep musi informować klienta o zelówkach do butów

Sklep nie poinformował klienta, że kupując zimowe trzewiki na skórzanej podeszwie, ma je niezwłocznie podzelować. Sprzedał więc towar niezgodny z umową.

Publikacja: 13.08.2015 08:27

Sklep musi informować klienta o zelówkach do butów

Foto: 123RF

Tadeusz S. kupił w salonie obuwniczym w Lublinie skórzane trzewiki zimowe za 599 zł. Trzy miesiące później w lewym bucie przetarła się podeszwa. Podnosząc niezgodność towaru z umową, zażądał wymiany obuwia na nowe lub zwrotu pieniędzy.

Sklep odmówił, uznając, że wada nie jest cechą konfekcyjną, lecz następstwem uszkodzenia powstałego podczas intensywnego użytkowania buta.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sądy i trybunały
Już ponad 1000 wakatów w sądach. KRS wzywa Bodnara
Prawo w Polsce
Ponowne przeliczenie głosów. SN dał zielone światło
Sądy i trybunały
Szef adwokatury: jest sposób na uzdrowienie sądów i podpis Karola Nawrockiego
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek