Aktualizacja: 13.09.2015 08:13 Publikacja: 13.09.2015 07:47
Foto: www.sxc.hu
Sprzedaż przez internet albo dokonywana w trakcie specjalnych pokazów (na odległość lub poza lokalem firmy) rządzi się specjalnymi prawami. Traktuje o nich ustawa o prawach konsumenta, która m.in. odnosi się do kwestii dokonywania zwrotu towaru, z którego konsument nie jest zadowolony albo po prostu rozmyślił się i chce go oddać.
Zgodnie z przepisami konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Jest to tzw. prawo do namysłu umożliwiające kupującemu zapoznanie się z towarem i rozważenie racjonalności zakupu. To uprawnienie nie przysługuje w przypadku zakupów w sklepach tradycyjnych. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności – konsument nie musi ich dokonywać jednocześnie. Jest to uprawnienie zagwarantowane przez przepisy, które tylko w pewnych wyjątkowych sytuacjach zostało ograniczone. Przykładowo dotyczy to umów, w których przedmiot świadczenia to:
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas