Aktualizacja: 01.05.2025 13:31 Publikacja: 23.10.2024 05:15
Chiński lotniskowiec Liaoning
Foto: PLA Eastern Theatre Command/Handout via REUTERS
- Rzeczywista blokada Tajwanu przez Chiny byłaby aktem wojny i miałaby daleko idące konsekwencje dla handlu międzynarodowego – oświadczył Wellington Koo po przeprowadzonych przez chińską armię ćwiczeniach, w czasie których chińskie okręty wojenne i siły powietrzne ćwiczyły m.in. objęcie Tajwanu blokadą.
Chiny postrzegają Tajwan jako zbuntowaną prowincję i integralną część Państwa Środka. W ostatnich pięciu latach Chiny znacznie zwiększyły presję militarną na Tajwan – chińska armia jest aktywna w pobliżu wyspy niemal codziennie (co ma postać m.in. pojawiania się myśliwców i bombowców w tajwańskiej strefie identyfikacji obrony przeciwlotniczej), Chiny organizują też regularne ćwiczenia wojskowe wokół wyspy i na wodach Cieśniny Tajwańskiej. W czasie ćwiczeń chińska armia szkoli się m.in. z blokowania tajwańskich portów i z ataków na nie. Chiny nigdy nie wyrzekły się siły, jako sposobu przywrócenia suwerenności nad Tajwanem.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę.
– Rosjanie deklarują, że mogą bezpośrednio negocjować z Ukrainą, ale stawiają warunki, które są nie do przyjęcia...
W reakcji na komentarze kapitana Jurija Fedorenki dotyczące przedłużającego się konfliktu i braku realnych persp...
Władimir Putin podpisał dekret, na mocy którego na mapie Rosji znów pojawi się Stalingrad.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
– Jesteśmy w momencie, gdy konkretne propozycje dotyczące tego, jak zakończyć ten konflikt, zostały przedstawion...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas