Reklama

Michał Szułdrzyński: Obywatele bezbronni w cyfrowym świecie

Informacje podane przez „Gazetę Wyborczą”, która opisała statystyki dotyczące sposobów spędzania przez Polaków pierwszej niehandlowej niedzieli, wywołały sporo emocji. Skąd wzięły się te dane?

Aktualizacja: 22.03.2018 17:24 Publikacja: 21.03.2018 19:04

Michał Szułdrzyński: Obywatele bezbronni w cyfrowym świecie

Foto: stock.adobe.com

Zebrała je jedna z firm badawczych z ponad pół miliona telefonów komórkowych należących do Polaków odwiedzających galerie handlowe. Firma od razu zastrzegła, że wszystko, co robi, jest legalne, ponieważ na przekazywanie informacji – m.in. o swej lokalizacji – zgodzili się sami użytkownicy. To znaczy, nie zapytano ich: „Czy zgadzasz się, by ktoś mógł cię dzień i noc śledzić?”, ale gdy instalowali jakieś aplikacje lub oświadczali, że przeczytali regulamin różnych internetowych usług, wyrazili zgodę na przetwarzanie rozmaitych danych z ich telefonów w celach komercyjnych. A informacje z ich aplikacji trafiają na serwery owej firmy badawczej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Komentarze
Rusłan Szoszyn: Marchewkę Putin już zjadł. Donald Trump sięga po kij
Komentarze
Zuzanna Dąbrowska: Wiśnie w likierze zamiast Pegasusa
Komentarze
Jacek Czaputowicz: Warszawskie Forum Bezpieczeństwa dało nutę optymizmu w sprawie Ukrainy
Komentarze
Bogusław Chrabota: Zbigniew Ziobro inicjator. Przed komisją wrócił do swej dawnej roli
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Dlaczego polska polityka bez Szymona Hołowni byłaby gorsza
Reklama
Reklama