- Jeśli ktoś nie chce takiej karty, może korzystać z płatności Blik lub płatności cyfrowych, dodając kartę do e-walletu – radzi Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.
Kartę można wymienić
Przez lata klienci przyzwyczaili się do kart płatniczych w których na jednej stronie są ich dane osobowe oraz numer karty, a na drugiej data ważności i numer CVV. Ale te powoli zaczynają odchodzić do lamusa. - Coraz popularniejsze stają się karty, gdzie wszystkie dane umieszczane są tylko na jednej stronie karty – najczęściej na rewersie. Chodzi o takie dane jak numer karty, data ważności, kod CVC/CVV oraz imię i nazwisko posiadacza karty – mówi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP.
Czytaj więcej
Choć większość banków już kilka lat temu wycofała z użytku karty przedpłacone, to jeszcze niektóre z nich do dziś funkcjonują na rynku. Ale już na innych zasadach, niż kiedyś.
Dodaje, że podobna sytuacja występuje na Przejrzystych kartach kredytowych PKO Banku Polskiego – te karty wykonane są z przezroczystego plastiku i są personalizowane w sposób tradycyjny, ale po usunięciu paska do podpisu z rewersu karty, umieszczony na rewersie kod CVC/CVV może być również widoczny z przodu.
Choć bank wydaje takie kart od kilku lat, to nie każdemu klientowi przypadały one do gusty. – Dostałem kartę przejrzystą i okazało się, że jest nie tylko przejrzysta ale także przezroczysta i to do tego stopnia ze bez najmniejszego problemu można od każdej strony odczytać kod CVV (choć powinien być widoczny z jednej). Co zrobić w takiej sytuacji? – pyta jeden z klientów.