Holecka przeprosiła na antenie fotografa za działania TVP

Prezenterka "Wiadomości" w publicznej TVP Danuta Holecka odczytała w niedzielę przeprosiny dla fotografa Bartosza Sadowskiego. Publiczna telewizja wykorzystała bez jego zgody zdjęcie jego autorstwa przedstawiające biznesmena Jana Kulczyka.

Publikacja: 04.12.2023 15:57

Danuta Holecka

Danuta Holecka

Foto: Youtube screen

Do  naruszenia praw autorskich Sadowskiego doszło w dwóch wydaniach "Wiadomości"  21 i 22 lutego 2020 r. oraz w serwisie internetowym tego programu. Fotograf wygrał dwuletni proces z Telewizją Polską w tej sprawie.  Ta wypłaciła mu odszkodowanie, ale nie przeprosiła Sadowskiego, choć nakazał to sąd.  Wyrok uprawomocnił się w marcu 2023 r., ale prawnik Sadowskiego dostał z TVP wiadomość, że publiczna telewizja  nie zamierza wykonywać  wyroku w części dotyczącej przeprosin.

"TVP regularnie łamie prawo, ale co gorsza dodatkowo ignoruje prawomocne wyroki. TVP Wiadomości ukradło moje zdjęcie Jana Kulczyka wykorzystując je w zmanipulowanych i szkalujących informacjach. W tej sprawie wygrałem z nimi trwający 2 lata proces, na mocy którego oprócz odszkodowania powinni byli mnie przeprosić" - pisał  Sadowski w październiku br. na swoim Instagramie.

Czytaj więcej

Wiadomości TVP pokazały fragmenty "Zielonej granicy". Czy to legalne?

Wreszcie w minioną niedzielę 3 grudnia TVP wykonała także drugą część wyroku. 

"Telewizja Polska Spółka Akcyjna przeprasza Pana Bartosza Sadowskiego za wykorzystanie bez jego wiedzy i zgody utworu jego autorstwa w postaci fotografii przedstawiającej Jana Kulczyka, opublikowanej podczas emisji dwóch głównych wydań serwisu informacyjnego » Wiadomości« — w dniach 21 oraz 22 lutego 2020 r. w programie TVP 1, jak również w wersji elektronicznej, dostępnej pod adresem https://wiadomosci.tvp.pl, z naruszeniem autorskich praw osobistych Pana Bartosza Sadowskiego" - taka treść przeprosin została opublikowana na białej planszy w głównym wydaniu Wiadomości i odczytana przez prowadzącą program Danutę Holecką.

"Danuta przed wymeldowaniem przeprasza mnie za to, co ukradli. Mina na koniec bezcenna. Jest satysfakcja" - skomentował  Bartosz Sadowski na swoim Instastory. 

Do  naruszenia praw autorskich Sadowskiego doszło w dwóch wydaniach "Wiadomości"  21 i 22 lutego 2020 r. oraz w serwisie internetowym tego programu. Fotograf wygrał dwuletni proces z Telewizją Polską w tej sprawie.  Ta wypłaciła mu odszkodowanie, ale nie przeprosiła Sadowskiego, choć nakazał to sąd.  Wyrok uprawomocnił się w marcu 2023 r., ale prawnik Sadowskiego dostał z TVP wiadomość, że publiczna telewizja  nie zamierza wykonywać  wyroku w części dotyczącej przeprosin.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Sądy i trybunały
Krajowa Rada Sądownictwa zainteresowała się... Turowem
Praca, Emerytury i renty
Od piątku wyższe emerytury i renty. Oto nowe kwoty świadczeń brutto i na rękę
Nieruchomości
Rząd zmienia prawo budowlane. Schrony i mikrowiatraki bez pozwolenia
Sądy i trybunały
Sędzia Barbara Piwnik: To co się dzieje jest dla mnie nie do zniesienia
Materiał Promocyjny
PR&Media Days 2024 - trendy i wyzwania
Konsumenci
Kryptowaluty wkrótce pod kontrolą KNF. Kary będą drakońskie
Edukacja i wychowanie
Sprawa Collegium Humanum. Eksperci mówią, co z lewymi dyplomami MBA