Biedronka rozda 35 tys. voucherów na zakupy. Zmusił ją UOKiK

UOKiK uznał, że Biedronka naruszała interesy konsumentów. Sieć zobowiązała się do zrobienia szkoleń dla klientów i nagrodzenia pierwszych 35 tys. osób bonami na zakupy.

Aktualizacja: 27.03.2019 12:55 Publikacja: 27.03.2019 12:49

Biedronka rozda 35 tys. voucherów na zakupy. Zmusił ją UOKiK

Foto: Bloomberg

Na stronie Biedronki opublikowana została decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, z której wynika, że Biedronka mogła naruszać zbiorowe interesy konsumentów poprzez wprowadzanie w błąd w zakresie zgłaszania wad towarów z tytułu rękojmi. 

Pracownicy Biedronki mieli nie umieszczać w protokołach reklamacyjnych informacji o wybranej formie postępowania przy zgłaszaniu wad towarów przemysłowych przez co konsumenci mieli utrudnione dochodzenie swoich roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji. Problematyczne dla klientów były też ustne reklamacje, których pracownicy sieci nie potwierdzali na piśmie, a do tego jeszcze klienci mieli być zmuszani do składania reklamacji w formie elektronicznej (nie było gotowego papierowego formularza). 

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją