Każdy z tych dni oznacza wzmożoną aktywność zakupową. W Chinach chodzi tylko o jedną dobę, w ciągu której wszyscy coś sobie kupują w internecie. Nie tylko single, zgodnie z nazwą święta. 11 listopada internetowe koszyki zapełniają wszyscy, ponieważ tysiące sprzedawców obniża koszty. Święto singli pełne jest okazyjnych ofert, przecen i promocji. Co roku bite są rekordy sprzedaży, w tym lider rynku, Alibaba notowała łącznie 9,3 mld dolarów we wszystkich transakcjach.
Dni szaleństwa
W USA jest inaczej. Szaleństwo zakupów zaczyna się w realu w tak zwany czarny piątek. To dzień wypadający po Dniu Dziękczynienia, które z kolei przypada zawsze w czwarty czwartek listopada. W 2014 roku czarny piątek będzie miał miejsce 28 listopada. Czarny kolor w nazwie święta oznaczał wychodzenie na plus przez sprzedawców, którzy w tym okresie zaczynali liczyć pierwsze poważne zyski od początku roku. Okres od stycznia do listopada przynosił straty zaznaczane w księgowych bilansach na czerwono. Czarny w tym wypadku był jak najbardziej optymistyczną barwą.
Z roku na rok sezon na obniżki zataczał coraz większe kręgi, aż w końcu utarło się, że w piątek po święcie z pieczonym indykiem wszyscy udawali się do sklepów. W ostatnich latach pierwsze promocje ruszały nawet popołudniami w czwartek, odciągając ludzi od tradycyjnego jedzenia i przynosząc na handlowców krytykę za brak szacunku dla tradycji. Podczas tego dnia zdarzały się zadeptania na śmierć, sprzeczki z użycie broni, ataki z wykorzystaniem gazu pieprzowego i rozmaite akty przemocy. Niskie ceny gromadzą przed sklepami tłumy, a ludzie przestają się kontrolować.
Jeżeli ktoś nie lubi czekać w kolejkach i boi się zadeptania, zawsze można poczekać do pierwszego po czarnym piątku poniedziałku, który nazywa się cyber poniedziałkiem. To z kolei początek obniżek w internecie i kolejna okazja do dalszych zakupów. Tym bardziej, że poniedziałek po czwartym czwartku listopada przybliża ludzi coraz bardziej do Bożego Narodzenia, na które i tak trzeba będzie kupować prezenty. Lepiej zdobyć je taniej i wykorzystać okazję. Cyber poniedziałek od kilku lat rozszerza się nawet na cały cyber tydzień wzmożonej aktywności internautów.
Piątek zaczyna się w czwartek
W tym roku nie będzie inaczej. Sieć sklepów Target ogłosiła właśnie, że po raz pierwszy w historii otworzy swoje placówki wcześniej niż zwykle. Jest się, o co bić, czarno-cybernetyczny weekend wraz z okresem świątecznych zakupów odpowiada za ponad 1/3 rocznych zysków większości sklepów. Wspominany Target obniży ceny w niedzielę poprzedzająca czarny piątek, a w środę przed Dniem Dziękczynienia zaoferuje typowe czarno-piątkowe rabaty. Do tego zamówienia złożone pomiędzy 22 października a 20 grudnia dostaną darmową wysyłkę. Sieć Wal-Mart planuje zmniejszenie cen ponad 3700 produktów więcej niż rok wcześniej przez cały tydzień przed oczekiwanym piątkiem oraz dodatkową dobę specjalnych ofert przed samym piątkiem. Obaj konkurenci stawią czoła nowym wyzwaniom na stronach swoich internetowych sklepów już od północy w czwartek. Wal-Mart pomiędzy godziną 18 i 19 w dniu święta zagwarantuje możliwość zakupu 9 towarów, które klienci będą mogli otrzymać niezależnie od stanu zaopatrzenia magazynów.