Reklama

Żabka mile zaskoczyła. Chce jeszcze podkręcić tempo

Żabka pokazała zyski wyższe od oczekiwań. Zapowiada udane drugie półrocze i przyspieszenie ekspansji. Już teraz rozwija się ponad dwukrotnie szybciej niż rynek.

Publikacja: 05.08.2025 22:10

Żabka

Żabka

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Żabka, która jesienią 2024 r. zadebiutowała na giełdzie, nie rozczarowała inwestorów. Opublikowane wyniki są wyższe od prognoz analityków.

Na koniec czerwca 2025 r. sieć liczyła 11 793 sklepy, co oznacza wzrost o niemal 11 proc. Grupa planuje przyspieszyć ekspansję i w roku 2025 uruchomić ponad 1 300 placówek w Polsce i w Rumunii, wobec wcześniejszych planów zakładających 1 100 otwarć.

Jakie wyniki miała Żabka w I półroczu 2025 r.

Pomimo wysokiej bazy z drugiego kwartału poprzedniego roku oraz niekorzystnych warunków pogodowych w maju, sprzedaż porównywalna wzrosła w pierwszym półroczu 2025 r. o 6,1 proc. Z kolei skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 14,8 mld zł, rosnąc rok do roku o 14,4 proc., a przychody ze sprzedaży o 14,7 proc. do 12,8 mld zł.

Rozbudowa sieci, wzrost sprzedaży porównywalnej i dyscyplina kosztowa przyczyniły się do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA o 18,2 proc. do 1 654 mln zł. Marża EBITDA wzrosła o 0,4 pkt proc. do 11,2 proc.

Zgodnie z sezonowym trendem, drugi kwartał przyniósł silne przepływy gotówkowe. W efekcie wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA obniżył się o 0,5, osiągając na koniec czerwca poziom 1,2. Grupa planuje dalszą redukcję zadłużenia.

Reklama
Reklama

Jakie wyniki miała Żabka w II kwartale 2025 r.

W samym II kwartale 2025 r. Żabka miała 1 057 mln zł (+20,1 proc. rok do roku) skorygowanej EBITDA wobec 993,5 mln zł średnio oczekiwanej przez analityków. Zysk operacyjny wzrósł rok do roku o 19,2 proc. do 533 mln zł wobec 498,5 mln zł prognozy rynkowej.

Z kolei zysk netto poszedł w górę o 22,4 proc. do 192 mln zł, podczas gdy analitycy oczekiwali średnio 179 mln zł. Natomiast przychody wyniosły 7,12 mld zł (+16,2 proc.) i były zbliżone do oczekiwań.

Jakie plany ma Żabka na 2025 r.

Na koniec czerwca 2025 r. sieć liczyła 11 793 sklepy, co oznacza wzrost o niemal 11 proc. rok do roku. Grupa planuje przyspieszyć ekspansję i w 2025 r. uruchomić ponad 1 300 placówek w Polsce i w Rumunii, wobec wcześniejszych planów zakładających 1 100 otwarć.

– Przyspieszamy ekspansję. W ciągu sześciu miesięcy otworzyliśmy ponad 800 nowych placówek, co przybliża nas do realizacji nowego celu: ponad 1300 otwarć w całym 2025 r. Dynamiczny rozwój obserwujemy również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie. W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028 – komentuje Tomasz Suchański, prezes Żabki.

Z kolei wiceprezes Tomasz Blicharski podkreśla że w I półroczu 2025 r. Żabka, według danych Nielsena, rozwijała się ponad dwukrotnie szybciej niż rynek, zwiększając udział o 0,7 pkt proc. do 10,6 proc. z 9,9 proc. rok wcześniej.

– W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło w skali całej Polski. Przyczyniło się to do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych, co znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w I półroczu o 6,1 proc. – wskazuje wiceprezes. Dodaje, że w całym 2025 r. zarząd spodziewa się solidnego wzrostu sprzedaży LfL, w przedziale od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych.

Reklama
Reklama

– Wypracowane wyniki stanowią solidną podstawę do utrzymania marży skorygowanego wyniku EBITDA na poziomie 12–13 proc. na koniec 2025 r. oraz dalszej poprawy rentowności skorygowanego zysku netto do około 3 proc. w krótkim okresie – wskazuje z kolei Marta Wrochna-Łastowska, członkini zarządu ds. finansowych Żabki.

Od października 2024 r. akcje spółki notowane są na GPW. W IPO były sprzedawane po 21,5 zł. Obecnie kurs jest w okolicach 20 zł. W ostatnich miesiącach radzi sobie gorzej niż szeroki rynek.

Żabka, która jesienią 2024 r. zadebiutowała na giełdzie, nie rozczarowała inwestorów. Opublikowane wyniki są wyższe od prognoz analityków.

Na koniec czerwca 2025 r. sieć liczyła 11 793 sklepy, co oznacza wzrost o niemal 11 proc. Grupa planuje przyspieszyć ekspansję i w roku 2025 uruchomić ponad 1 300 placówek w Polsce i w Rumunii, wobec wcześniejszych planów zakładających 1 100 otwarć.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Handel
Trump zamyka furtkę dla tanich przesyłek z Chin. Zmiany uderzą w najbiedniejszych konsumentów
Handel
Cios w e-sklepy, rekordowo mało otwarć
Handel
Temu, Shein i AliExpress pod lupą UE. Branża e-commerce domaga się zmian
Handel
Kłopotów Pepco ciąg dalszy. Bankrutuje w Niemczech
Handel
Kanadyjski bojkot amerykańskich alkoholi mocnych zadał wyjątkowo bolesny cios USA
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama