Żabka, która jesienią 2024 r. zadebiutowała na giełdzie, nie rozczarowała inwestorów. Opublikowane wyniki są wyższe od prognoz analityków.
Na koniec czerwca 2025 r. sieć liczyła 11 793 sklepy, co oznacza wzrost o niemal 11 proc. Grupa planuje przyspieszyć ekspansję i w roku 2025 uruchomić ponad 1 300 placówek w Polsce i w Rumunii, wobec wcześniejszych planów zakładających 1 100 otwarć.
Jakie wyniki miała Żabka w I półroczu 2025 r.
Pomimo wysokiej bazy z drugiego kwartału poprzedniego roku oraz niekorzystnych warunków pogodowych w maju, sprzedaż porównywalna wzrosła w pierwszym półroczu 2025 r. o 6,1 proc. Z kolei skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 14,8 mld zł, rosnąc rok do roku o 14,4 proc., a przychody ze sprzedaży o 14,7 proc. do 12,8 mld zł.
Rozbudowa sieci, wzrost sprzedaży porównywalnej i dyscyplina kosztowa przyczyniły się do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA o 18,2 proc. do 1 654 mln zł. Marża EBITDA wzrosła o 0,4 pkt proc. do 11,2 proc.
Zgodnie z sezonowym trendem, drugi kwartał przyniósł silne przepływy gotówkowe. W efekcie wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA obniżył się o 0,5, osiągając na koniec czerwca poziom 1,2. Grupa planuje dalszą redukcję zadłużenia.