Oferta publiczna obejmuje do 4,4 mln akcji Wittchena, w tym do 2,75 mln mają stanowić walory nowej emisji, zaś pozostałe 1,65 mln chcą sprzedać dotychczasowi akcjonariusze spółki (są nimi Jędrzej i Monika Wittchen, którzy kontrolują ponad 90 proc. kapitału). W pierwszej kolejności inwestorom przydzielane będą nowe akcje. Inwestorom indywidualnym ma trafić do 15 proc. akcji oferowanych.
Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych, dla których przewidziano do 15 proc. akcji oferowanych, będą przyjmowane od 19 do 22 października. Zapisy w tej transzy będą przyjmowane po cenie maksymalnej. Od 19 do 23 października potrwa budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. Do 24 października opublikowana zostanie ostateczna cena i liczba oferowanych akcji. Przewidywany pierwszy dzień notowania akcji i praw do akcji na GPW to 9 listopada.
Spółka przewiduje, że wpływy netto z emisji nowych akcji wyniosą od 20 mln do 25 mln zł. Z prospektu wynika, że 7 mln zł spółka chce przeznaczyć na inwestycje w nowe salony detaliczne oraz lifting wybranych, dotychczasowych punktów sprzedaży do końca 2017 r. Środki z emisji chce też wydać na rozbudowę powierzchni oraz infrastruktury magazynowej w obecnie funkcjonującym centrum logistycznym (1 mln zł), rozbudowę outletu na terenie centrum logistycznego oraz rozbudowę go o powierzchnię biurową (6 mln zł), rozwój internetowej sprzedaży eksportowej, przede wszystkim w Niemczech, a w mniejszym stopniu w Rosji (1 mln zł). 5-10 mln zł Wittchen chciałby przeznaczyć na kapitał obrotowy. Jest też rozwiązanie awaryjne - spółka zastrzegła sobie prawo przeznaczenia do 10 mln zł na spłatę zadłużenia, w przypadku, gdy nie będzie w stanie wydatkować całości środków na wskazane wyżej cele emisyjne.
- Naszym celem jest utrzymanie dominującej pozycji na polskim rynku. Zamierzamy to osiągnąć m.in. poprzez dalszą rozbudowę własnej sieci salonów detalicznych. Zgodnie z realizowaną przez nas strategią, do 2020 r. planujemy zwiększyć liczbę posiadanych przez nas punktów sprzedaży z obecnych 65 sklepów do około 90. Zamierzamy także rozwijać sprzedaż internetową, która jest obecnie najszybciej rosnącym kanałem sprzedaży Grupy Wittchen. Nasze plany związane z ekspansją zagraniczną będziemy realizować również w oparciu o sprzedaż internetową - mówi Jędrzej Wittchen, prezes spółki.
W 2014 r. przychody ze sprzedaży grupy Wittchen sięgnęły 130,5 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku, zysk netto był wyższy o 92 proc. rdr i wyniósł 27,7 mln zł. EBITDA wyniosła 32 mln zł wobec 11,9 mln zł rok wcześniej. Obecna stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej spółki obejmuje 54 sklepy Wittchen oraz 11 sklepów VIP Collection. Spółka oferuje produkty także poprzez sklep internetowy oraz prowadzi sprzedaż do firm.