Rząd odgrzał stary pomysł. Ale sieci handlowe nie chcą na siłę promować rolników

Rząd ogłasza teraz projekty, o których mówił od lat, choć wie, że są bez szans na realizację. Tak się stanie prawdopodobnie z ustawą o sprzedaży detalicznej produktów lokalnych, która zresztą nikomu się nie podoba.

Publikacja: 05.12.2023 14:52

Premier Mateusz Morawiecki

Premier Mateusz Morawiecki

Foto: Bloomberg

Choć premier Mateusz Morawiecki od dawna zapowiadał ustawę o promocji lokalnych produktów, dopiero tuż przed odejściem opublikował w wykazie prac legislacyjnych rządu projekt o sprzedaży detalicznej produktów lokalnych. Zgodnie z nim firmy handlowe będą musiały zapewnić w sklepach lokalne produkty jak owoce i warzywa, mięso, nabiał czy pieczywo. Zaskakuje skala - w każdym przypadku w ilości nie mniejszej niż 2/3 danej kategorii produktu rolno-spożywczego w danym roku obrotowym, a muszą być nabyte bezpośrednio od ich wytwórców. Przeciwko pomysłowi już protestuje Polska Izba Handlu zrzeszająca krajowe sieci handlowe.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama