Według danych GfK w Polsce jest mniej gospodarstw domowych posiadających dzieci niż tych z psem – wynika z opracowania, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W efekcie rynek karm dla zwierząt z każdym rokiem rośnie i według danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia jego wartość w okresie marzec 2022 – luty 2023 przekroczyła już 731 mln złotych.
Rynek karm dla psów z potencjałem
– Jeśli tylko domowy budżet na to pozwala, staramy się wybierać dla zwierząt produkty najlepszej jakości. Ponadto stale rośnie liczba gospodarstw domowych, które sięgają po gotowe, profesjonalne produkty dla psów i kotów – mówi Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Firma podaje, że przeciętny właściciel psa wydaje rocznie średnio 292 złote na jedzenie dla pupila. Nieco więcej przeznacza na karmę suchą niż mokrą i najchętniej zaopatruje się w opakowania poniżej 5 kg. Z kolei na karmę dla kotów Polacy wydają więcej, to średnio 393 zł w ciągu roku. Zdecydowanie dominuje tu karma mokra, głównie w opakowaniach typu saszetki czy puszki. – Produkty tego typu stanowią ponad połowę wartości kupowanej karmy dla kotów. Największymi producentami w tym przypadku są Mars oraz Nestle – dodaje Jakub Dubniak.
Czytaj więcej
Karma dla zwierząt domowych należy do produktów, których ceny rosną najmocniej. To zła wiadomość dla właścicieli psów i kotów. Polski rynek karmy najpewniej i tak będzie rosnąć w ślad za krajami zachodnimi.