Klienci wymieniają się kodami rabatowymi do Biedronki?

W internecie ponoć kwitnie wymiana kodów umożliwiających tańsze zakupy w Biedronce.

Publikacja: 22.03.2023 15:58

Klienci wymieniają się kodami rabatowymi do Biedronki?

Foto: Bloomberg

Klienci od zawsze szukają sposobów by zakupy zrobić jak najtaniej. Z kolei handlowcy szukają sposobów, by klientów do siebie przywiązać i zachęcić. Biedronka oferuje swoim klientom nie tylko aplikację/program lojalnościowy Moja Biedronka, ale także zawarty w nim „shakeomat” z którego można uzyskiwać dodatkowe kody rabatowe. Te ekstra kody mają, z punktu widzenia klienta, pewną wadę – nie zawsze pasują do jego potrzeb. Ale od czego jest internet?

Czytaj więcej

Biedronka startuje z loterią. Pula nagród to 40 mln złotych

W mediach społecznościowych i na forach poświęconych zakupom można znaleźć miejsca, w których klienci Biedronki wymieniają się kodami, także tymi, które zostały wytworzone specjalnie dla nich – a takie kody pochodzą choćby z Shakeomatu. I nie jest tu mowa o wymianie pojedynczych kodów, bo kwitnie cały handel wymienny, oparty głównie na zasadzie zaufania, że ktoś weźmie kod i w przyszłości odda. Zaufanie jest tu konieczne, bo przekazywanie kodów wymaga przekazania zrzutu ekranu z kodem plus danych identyfikujących kartę Moja Biedronka (kod z aplikacji lub numer telefonu). Rodzi to chociażby problemy, gdy Biedronka robi akcje, w których odbiera się naklejki za zakupy by dostać potem np. maskotkę.

Czytaj więcej

Biedronka dorównuje konkurencji. Zmienia zasady zwrotów

Problemem może być też kwestia tego, jak będzie patrzeć na to Biedronka. Jak zwraca uwagę serwis Bezprawnik, teoretycznie regulamin programu lojalnościowego nie zabrania korzystania z karty w kilka osób, a wręcz zezwala w ramach funkcji Wspólnego Konta. Jednak barter kodów odbywa się między osobami nieznajomymi oraz wymieniającymi się swoimi numerami kart MB. Zabezpieczeniem prawnym jest zapis, że korzystanie z programu jest tylko do celów niekomercyjnych, ale udowodnienie, że ktoś próbuje zarabiać na życie wymieniając się kodami rabatowymi może być problematyczne.

Czytaj więcej

4000 zł od Biedronki. Nowa promocja dla Kół Gospodyń Wiejskich

Teoretycznie też Biedronka nie jest jedyną siecią, w której można takie wymiany między klientami uskuteczniać, na forum poświęconym wymianie rabatów w Biedronkach pojawiają się czasem propozycje dotyczące sieci Carrefour czy Kaufland. Przy czym warto zauważyć, że własny program lojalnościowy wystartował w Kauflandzie na początku marca, więc mogłoby to świadczyć o sukcesie tego programu. Jednak to właśnie Biedronka jest najpopularniejsza, a pozostałe sieci wydają się tu mieć marginalne znaczenie, a wokół wymiany rabatów wytwarza się już cała społeczność rządząca się własnymi zasadami i skutecznie wykluczająca tych, którzy tylko biorą, a nie dają nic w zamian.

Biuro Prasowe sieci Biedronka do momentu publikacji tekstu nie odpowiedziało na prośbę „Rzeczpospolitej” o komentarz.

Klienci od zawsze szukają sposobów by zakupy zrobić jak najtaniej. Z kolei handlowcy szukają sposobów, by klientów do siebie przywiązać i zachęcić. Biedronka oferuje swoim klientom nie tylko aplikację/program lojalnościowy Moja Biedronka, ale także zawarty w nim „shakeomat” z którego można uzyskiwać dodatkowe kody rabatowe. Te ekstra kody mają, z punktu widzenia klienta, pewną wadę – nie zawsze pasują do jego potrzeb. Ale od czego jest internet?

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Shein w ogniu krytyki. Zatrudnieni w fabrykach wciąż pracują 75 godzin tygodniowo
Handel
Wojna Lidla i Biedronki zahamowała wzrost cen. VAT klientom nie straszny
Handel
Pożar Marywilskiej 44: znika ważny punkt zaopatrzenia sklepów
Handel
Pożar Marywilskiej 44. Brak hali handlowej odczuje nie tylko Warszawa
Handel
Joe Biden karze chińskie firmy. To odwet za incydent z zeszłego roku