Polskie firmy zyskały platformy do ekspansji

Najwięcej firm eksportujących przez globalne platformy jest w województwach dolnośląskim czy śląskim. Najbardziej efektywne są w woj. lubuskim.

Publikacja: 05.12.2022 03:00

Polskie firmy zyskały platformy do ekspansji

Foto: AdobeStock

Dane o podziale sprzedaży eksportowej polskich firm za pośrednictwem swojej platformy specjalnie dla „Rzeczpospolitej” przygotował amerykański eBay. Wynika z nich, że na koniec listopada 2022 r., jeśli chodzi o zagraniczną sprzedaż polskich firm, za niemal 15 proc. odpowiadały te z województwa dolnośląskiego, ponad 10-proc. udział mają jeszcze te ze śląskiego i wielkopolskiego. Co ciekawe, z najniższym – ledwie 1,3-proc. – udziałem są firmy z mazowieckiego.

Wzrost po pandemii

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał