Reklama

Polskie firmy zyskały platformy do ekspansji

Najwięcej firm eksportujących przez globalne platformy jest w województwach dolnośląskim czy śląskim. Najbardziej efektywne są w woj. lubuskim.

Publikacja: 05.12.2022 03:00

Polskie firmy zyskały platformy do ekspansji

Foto: AdobeStock

Dane o podziale sprzedaży eksportowej polskich firm za pośrednictwem swojej platformy specjalnie dla „Rzeczpospolitej” przygotował amerykański eBay. Wynika z nich, że na koniec listopada 2022 r., jeśli chodzi o zagraniczną sprzedaż polskich firm, za niemal 15 proc. odpowiadały te z województwa dolnośląskiego, ponad 10-proc. udział mają jeszcze te ze śląskiego i wielkopolskiego. Co ciekawe, z najniższym – ledwie 1,3-proc. – udziałem są firmy z mazowieckiego.

Wzrost po pandemii

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama