Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 12.09.2025 23:53 Publikacja: 15.07.2022 17:30
Foto: Adobe Stock
Z badania UCE Research i Grupy BLIX wynika, że 78,8 proc. konsumentów w ramach oszczędzania szuka tańszych produktów lub zamienników. Najczęściej oszczędzają na artykułach spożywczych, tak twierdzi 39,8 proc. badanych, kolejno wskazują jeszcze słodycze i przekąski, chemię gospodarczą, kosmetyki, odzież i alkohole. Natomiast najrzadziej podają napoje bezalkoholowe, art. budowlane i remontowe, kawę i herbatę, a także sprzęt RTV-AGD.
– To konsekwencja wysokich cen produktów pierwszej potrzeby. Sieci zauważyły to również, analizując własne dane sprzedażowe. Pokazują one, że część konsumentów, która wcześniej regularnie kupowała np. łososia, teraz wybiera kurczaka. Podobne zachowanie jest widoczne wśród osób do niedawna nabywających masło, a teraz – margarynę – komentuje Marcin Lenkiewicz, ekspert rynku handlowego, wiceprezes Grupy BLIX. - Niektórzy producenci FMCG szybko dostrzegli te zmiany i zaczęli przedstawiać swoje produkty jako alternatywę, np. mięso w puszce jako smaczny i tańszy zamiennik wędlin pakowanych - dodaje.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Wygląda na to, że ustawa akcyzowa jak dziurawa jak sito. Przynajmniej w części dotyczącej opodatkowania e-papier...
Notowania największego w Polsce odzieżowego detalisty osiągnęły w piątek roczne maksimum i są niedaleko od histo...
Firma będąca biznesowym partnerem CCC ma przed sobą ważny rok. W bieżącym uzgodniła już transakcje za 1,7 mld do...
Prezydent USA Donald Trump wezwał unijnych urzędników do nałożenia na Chiny i Indie karnych ceł w wysokości do 1...
Nasz model biznesowy jest taki, że to my mamy zarabiać – mówi Dariusz Miłek, główny akcjonariusz Grupy CCC.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas