Reklama

80 proc. Polaków oszczędza, głównie na jedzeniu

Większość szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników, zaś promocje stają się głównym powodem do wyboru danego sklepu.

Publikacja: 15.07.2022 17:30

80 proc. Polaków oszczędza, głównie na jedzeniu

Foto: Adobe Stock

Z badania UCE Research i Grupy BLIX wynika, że 78,8 proc. konsumentów w ramach oszczędzania szuka tańszych produktów lub zamienników. Najczęściej oszczędzają na artykułach spożywczych, tak twierdzi 39,8 proc. badanych, kolejno wskazują jeszcze słodycze i przekąski, chemię gospodarczą, kosmetyki, odzież i alkohole. Natomiast najrzadziej podają napoje bezalkoholowe, art. budowlane i remontowe, kawę i herbatę, a także sprzęt RTV-AGD.

– To konsekwencja wysokich cen produktów pierwszej potrzeby. Sieci zauważyły to również, analizując własne dane sprzedażowe. Pokazują one, że część konsumentów, która wcześniej regularnie kupowała np. łososia, teraz wybiera kurczaka. Podobne zachowanie jest widoczne wśród osób do niedawna nabywających masło, a teraz – margarynę – komentuje Marcin Lenkiewicz, ekspert rynku handlowego, wiceprezes Grupy BLIX. - Niektórzy producenci FMCG szybko dostrzegli te zmiany i zaczęli przedstawiać swoje produkty jako alternatywę, np. mięso w puszce jako smaczny i tańszy zamiennik wędlin pakowanych - dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Reklama
Reklama