Reklama

Rekordowe zyski i dywidenda Wittchena

Właściciel sklepów z galanterią skórzaną, walizkami i odzieżą to kolejna giełdowa firma, która wypłaci w tym roku rekordową dywidendę.

Publikacja: 14.04.2022 21:00

Rekordowe zyski i dywidenda Wittchena

Foto: Fotorzepa, Piotr Kowalczyk

Aż 3,03 zł na akcję, a łącznie ponad 55 mln zł, proponuje przeznaczyć na dywidendę w 2022 r. zarząd Wittchena. Jędrzej Wittchen, prezes i główny akcjonariusz firmy z podwarszawskich Palmir, obiecał akcjonariuszom powrót do zawieszonej na czas pandemii wypłaty dywidendy. Nie chciał jednak zdradzić, jaka może być jej wysokość. Jak się okazuje, na ten cel firma chce przeznaczyć znaczną część zysku za 2021 r. oraz część kapitału zapasowego utworzonego z zysków z lat ubiegłych.

W sumie zarząd rekomenduje wypłatę 55,31 mln zł, co daje wspomniane 3,03 zł na akcję. W porównaniu z kursem walorów Wittchena na warszawskiej giełdzie to atrakcyjne wynagrodzenie. Stopa dywidendy liczona w relacji do ceny akcji spółki na środowym zamknięciu sesji (za papier płacono 17,05) wynosiła około 18 proc. Inwestorzy szybko skorzystali z okazji: na ostatniej sesji przed Wielkanocą notowania spółki urosły w ciągu kilku godzin o ponad 23 proc., do 21 zł. Wartość wszystkich akcji spółki na giełdzie przekroczyła 370 mln zł, również notując rekord.

Handlowa firma dzieli w ten sposób rekordowe zyski. W 2021 r. przy 278 mln zł przychodu (wzrost o 32 proc. rok do roku) Wittchen zarobił na czysto 42 mln zł. To najwięcej w historii spółki.

Według Jędrzeja Wittchena to zasługa własnej strategii rozwoju spółki w internecie. Działa ona w sieci za pośrednictwem swoich własnych sklepów internetowych oraz platform typu marketplace, których w sumie było już ponad 30. W tym roku ich liczba ma powiększyć się do 35.

Strategia ta sprawiła, że w ub.r. e-commerce odpowiadało za 53 proc. całości sprzedaży Wittchena, co oznacza wzrost o 2 pkt proc. rok do roku. Jednocześnie – właśnie dzięki współpracy z platformami e-commerce – grupa rosła za granicą.

Reklama
Reklama

W tym roku ekspansja zagraniczna będzie kontynuowana zarówno w sieci, jak i w wymiarze tradycyjnym: pojawi się m.in. sklep w Niemczech, a na Węgrzech przybędą dwa kolejne. W Rumunii ma ruszyć własny sklep internetowy grupy. W sumie do końca roku chce ona mieć 121 sklepów tradycyjnych na ponad 10 tys. mkw.

Prezes Wittchena ogłosił w czwartek, że rozbudowa centrum logistycznego zaczeka do 2023 r. To oznacza, że w tym roku firma zainwestuje 7,7 mln zł.

Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Handel
Bruksela planuje podpisanie umowy z Mercosurem jeszcze w tym roku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama