Reklama

Rekordowe zyski i dywidenda Wittchena

Właściciel sklepów z galanterią skórzaną, walizkami i odzieżą to kolejna giełdowa firma, która wypłaci w tym roku rekordową dywidendę.

Publikacja: 14.04.2022 21:00

Rekordowe zyski i dywidenda Wittchena

Foto: Fotorzepa, Piotr Kowalczyk

Aż 3,03 zł na akcję, a łącznie ponad 55 mln zł, proponuje przeznaczyć na dywidendę w 2022 r. zarząd Wittchena. Jędrzej Wittchen, prezes i główny akcjonariusz firmy z podwarszawskich Palmir, obiecał akcjonariuszom powrót do zawieszonej na czas pandemii wypłaty dywidendy. Nie chciał jednak zdradzić, jaka może być jej wysokość. Jak się okazuje, na ten cel firma chce przeznaczyć znaczną część zysku za 2021 r. oraz część kapitału zapasowego utworzonego z zysków z lat ubiegłych.

W sumie zarząd rekomenduje wypłatę 55,31 mln zł, co daje wspomniane 3,03 zł na akcję. W porównaniu z kursem walorów Wittchena na warszawskiej giełdzie to atrakcyjne wynagrodzenie. Stopa dywidendy liczona w relacji do ceny akcji spółki na środowym zamknięciu sesji (za papier płacono 17,05) wynosiła około 18 proc. Inwestorzy szybko skorzystali z okazji: na ostatniej sesji przed Wielkanocą notowania spółki urosły w ciągu kilku godzin o ponad 23 proc., do 21 zł. Wartość wszystkich akcji spółki na giełdzie przekroczyła 370 mln zł, również notując rekord.

Handlowa firma dzieli w ten sposób rekordowe zyski. W 2021 r. przy 278 mln zł przychodu (wzrost o 32 proc. rok do roku) Wittchen zarobił na czysto 42 mln zł. To najwięcej w historii spółki.

Według Jędrzeja Wittchena to zasługa własnej strategii rozwoju spółki w internecie. Działa ona w sieci za pośrednictwem swoich własnych sklepów internetowych oraz platform typu marketplace, których w sumie było już ponad 30. W tym roku ich liczba ma powiększyć się do 35.

Strategia ta sprawiła, że w ub.r. e-commerce odpowiadało za 53 proc. całości sprzedaży Wittchena, co oznacza wzrost o 2 pkt proc. rok do roku. Jednocześnie – właśnie dzięki współpracy z platformami e-commerce – grupa rosła za granicą.

Reklama
Reklama

W tym roku ekspansja zagraniczna będzie kontynuowana zarówno w sieci, jak i w wymiarze tradycyjnym: pojawi się m.in. sklep w Niemczech, a na Węgrzech przybędą dwa kolejne. W Rumunii ma ruszyć własny sklep internetowy grupy. W sumie do końca roku chce ona mieć 121 sklepów tradycyjnych na ponad 10 tys. mkw.

Prezes Wittchena ogłosił w czwartek, że rozbudowa centrum logistycznego zaczeka do 2023 r. To oznacza, że w tym roku firma zainwestuje 7,7 mln zł.

Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama