Zalando uruchomiło w Polsce program Connected Retail, w ramach którego stacjonarne sklepy mogą sprzedawać na platformie online. Ilu sprzedawców się dotąd do niego zdążyło przyłączyć?
Polska posiada ogromny potencjał pod tym względem, ma gęstą sieć stacjonarnych sklepów z modą oraz asortymentem lifestyle'owym. Właściciele sklepów w Polsce są przedsiębiorczy, świadomi szans, jakie daje działalność w internecie, a także szukają możliwości kontaktu z klientami online.
Connected Retail został wprowadzony do Polski w lipcu 2021 roku i od tego momentu rozwija się sieć powiązanych z nami sklepów w kraju. Obecnie to właśnie Polska jest dla tego rozwiązania jednym z największych międzynarodowych rynków – już ponad 1000 sklepów sprzedaje poprzez naszą platformę swój asortyment polskim klientom. Dzięki tym partnerstwom jesteśmy w stanie lepiej obsługiwać polskich klientów, dostarczając im szybko i wygodnie asortyment odpowiadający na ich lokalne potrzeby.
Czy to tylko sprzedawcy odzieży, czy może także inne grupy pojawiają się w ofercie?
Do naszego programu może dołączyć prawie każdy sprzedawca. Do współpracy zapraszamy sklepy, których oferta pokrywa się z jedną z kategorii dostępnych na Zalando. Obecnie to odzież – damska, męska i dziecięca, obuwie, akcesoria, sport. Poprzez Connected Retail z naszej platformy korzystać może sklep każdej wielkości: od małych, poprzez te oferujące towary jednej marki, aż po duże multibrandy, a do rozpoczęcia sprzedaży wystarczy internet, system POS, umowa z firmą kurierską i drukarka. Sprzedawcy mogą oferować wszystko, co ma sens w kontekście naszych klientów, czyli odzież, buty, artykuły sportowe, akcesoria. Lokalne polskie marki są szczególnie mile widziane, gdyż chcemy, aby nasza oferta była jak najbardziej dopasowana do oczekiwań klientów.