Rosnąca świadomość ekologiczna skłania firmy do rozwijania różnych strategii CSR (Corporate Social Responsabilty). Jedne sieci kładą nacisk na niemarnowanie żywności, wprowadzając specjalne oznaczenia, jak Kaufland, który na produktach marki własnej nadających się do spożycia po terminie minimalnej trwałości będzie umieszczał piktogramy zachęcające do sprawdzenia za pomocą własnych zmysłów czy produkt jest jeszcze dobry. W ten trend wpisują się też kampanie Lidla, który regularnie promuje produkty o krótkim terminie przydatności w mocno obniżonych cenach. Inne sieci, jak Auchan (który też promuje niemarnowanie żywności) szukają własnych nisz.
Jednym z projektów mających w zamyśle promować bardziej ekologiczny tryb życia jest Nowe Życie by Auchan. W jego ramach koncern rozpoczął współpracę z francuską firmą Patatam, zajmującą się odzyskiwaniem i sprzedażą odzieży używanej i rozpoczął prowadzenie w kilku placówkach regularnych second handów. Pomysł spotkał się z na tyle ciepłym przyjęciem ze strony klientów, że Auchan pochwalił się w komunikacie prasowym, że polscy klienci mogą kupić już w 44 sklepach w całej Polsce.
Czytaj więcej
Sieć Auchan rozpoczęła testy działów z używaną odzieżą w pięciu wybranych hipermarketach we Francji - informuje dziennik "Le Parisien".
- Kupowanie i noszenie używanej odzieży spotyka się z coraz większą przychylnością polskich klientów, którzy patrzą na modę także pod kątem ekologii. Poprzez swoje wybory chcą mieć wpływ na środowisko. Wprowadzony przed kilkoma miesiącami w pięciu sklepach koncept Nowe Życie by Auchan został bardzo dobrze przyjęty – twierdzi Radosław Dac, dyrektor Produktów w Auchan Retail Polska.
Na dobre przyjęcie przez polskich klientów na pewno wpływ miały ceny, gdyż polscy konsumenci nadal baczną uwagę zwracają na koszty zakupów. W ofercie second handu Auchan można znaleźć produkty znanych marek, np. Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Calvin Klein czy Desigual, a ceny kształtują się od 7 do 35 zł.