Właściciel odzieżowej marki Reserved. Specyficzne wyzwania przed LPP

Zadyszka lidera polskiego rynku odzieżowego, właściciela marki Reserved, nie oznacza, że problemy mają także mniejsi gracze.

Aktualizacja: 26.09.2016 21:56 Publikacja: 26.09.2016 20:50

Foto: materiały prasowe

Przez ostatnie 12 miesięcy kurs akcji LPP spadł o połowę, co pokazuje, że inwestorzy obawiają się o zyski tej największej odzieżowej firmy w Polsce. Jeszcze dwa lata temu spodziewano się, że w 2016 r. wypracuje 840 mln zł zysku netto, ale teraz prognozy mówią już „tylko" o 250 mln zł.

Problemem LPP jest słaby wzrost przychodów i duży spadek marży brutto przy jednoczesnym wzroście kosztów działalności (to głównie efekt rosnących wynagrodzeń). Powodem słabości sprzedaży jest nie najlepiej odbierana kolekcja Reserved, marki odpowiadającej za połowę sprzedaży grupy.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?