Reklama
Rozwiń
Reklama

Właściciel odzieżowej marki Reserved. Specyficzne wyzwania przed LPP

Zadyszka lidera polskiego rynku odzieżowego, właściciela marki Reserved, nie oznacza, że problemy mają także mniejsi gracze.

Aktualizacja: 26.09.2016 21:56 Publikacja: 26.09.2016 20:50

Foto: materiały prasowe

Przez ostatnie 12 miesięcy kurs akcji LPP spadł o połowę, co pokazuje, że inwestorzy obawiają się o zyski tej największej odzieżowej firmy w Polsce. Jeszcze dwa lata temu spodziewano się, że w 2016 r. wypracuje 840 mln zł zysku netto, ale teraz prognozy mówią już „tylko" o 250 mln zł.

Problemem LPP jest słaby wzrost przychodów i duży spadek marży brutto przy jednoczesnym wzroście kosztów działalności (to głównie efekt rosnących wynagrodzeń). Powodem słabości sprzedaży jest nie najlepiej odbierana kolekcja Reserved, marki odpowiadającej za połowę sprzedaży grupy.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama