Reklama

Ataki na statki na Morzu Czerwonym. Będą kłopoty gospodarcze?

Związane z kłopotami kluczowych kanałów wydłużenie tras morskich to problem, ale nie aż takiego kalibru, jak obserwowaliśmy to w czasie pandemii.

Publikacja: 20.12.2023 03:00

W reakcji na ataki na Morzu Czerwonym giganci branży transportu morskiego będą omijać Kanał Sueski

W reakcji na ataki na Morzu Czerwonym giganci branży transportu morskiego będą omijać Kanał Sueski

Foto: PAP/EPA

Przeprowadzane przez wspieranych przez Iran jemeńskich rebeliantów Huti ataki na statki płynące przez Morze Czerwone wywołały niepokój wśród armatorów i inwestorów. Takie incydenty zdarzały się już wcześniej, ale teraz ich nasilenie oznacza, że zagrożony jest już nie tylko Kanał Panamski, którego drożność ograniczyła susza, ale i drugi ze strategicznych w skali świata kanałów – Sueski.

Inwestorzy reagują

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
Co nowy rząd Andreja Babiša może przynieść Czechom?
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
TIGER Grzegorza Kołodki ma już 25 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama