Ataki na statki na Morzu Czerwonym. Będą kłopoty gospodarcze?

Związane z kłopotami kluczowych kanałów wydłużenie tras morskich to problem, ale nie aż takiego kalibru, jak obserwowaliśmy to w czasie pandemii.

Publikacja: 20.12.2023 03:00

W reakcji na ataki na Morzu Czerwonym giganci branży transportu morskiego będą omijać Kanał Sueski

W reakcji na ataki na Morzu Czerwonym giganci branży transportu morskiego będą omijać Kanał Sueski

Foto: PAP/EPA

Przeprowadzane przez wspieranych przez Iran jemeńskich rebeliantów Huti ataki na statki płynące przez Morze Czerwone wywołały niepokój wśród armatorów i inwestorów. Takie incydenty zdarzały się już wcześniej, ale teraz ich nasilenie oznacza, że zagrożony jest już nie tylko Kanał Panamski, którego drożność ograniczyła susza, ale i drugi ze strategicznych w skali świata kanałów – Sueski.

Inwestorzy reagują

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gospodarka
Biznes dość krytycznie ocenia rok rządu Donalda Tuska
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gospodarka
Firmy patrzą z nadzieją w przyszłość, ale uważają rok za stracony
Gospodarka
Ekonomiści o prognozach i wyzwaniach dla polskiej gospodarki. „Czasu już nie ma”
Gospodarka
Wiceminister Maciej Gdula: Polska nauka musi się wyspecjalizować
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gospodarka
Nacjonalizacja po rosyjsku: oskarżyć, posadzić, zagrabić