Reklama

Łukasz Bernatowicz: Rząd i NBP prowokują wysoką inflację

Państwo powinno wspierać biznes, a nie tworzyć bariery dla jego prowadzenia – uważa Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców BCC. Przyznaje, że nie ma takiej wyobraźni by przewidzieć co politycy jeszcze wymyślą przed wyborami. Jednak nie powinni lekceważyć przedsiębiorców, bo co siódmy wyborca zajmuje się biznesem.

Publikacja: 24.07.2023 12:04

Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców BCC

Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców BCC

Foto: Rzeczpospolita

Policzył Pan, że przedsiębiorcy to 14 proc. głosów wyborców, prawda?

- Tak. Gdyby tylu członków miała partia polityczna to byłaby trzecią siłą parlamentarną. To wyliczenia Federacji Przedsiębiorców Polskich, organizacji stowarzyszonej z BCC. Oczywiście przedsiębiorcy mają różne poglądy polityczne i różne sympatie. Wspólnie: Związek Pracodawców Business Centre Club (ZP BCC) i Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) i Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) przygotowaliśmy Dekalog przedsiębiorcy. To dziesięć zagadnień a zarazem dziedzin życia gospodarczego, które są nader ważne dla prowadzenia biznesu i wymagają pilnej naprawy. Przedstawiliśmy je partiom politycznym, prosimy o odpowiedź co o nich myślą. Pokażemy te odpowiedzi potem przedsiębiorcom.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gospodarka
Jak PE walczy z dezinformacją
Gospodarka
Polska musi zbudować własną kopalnię „złota”
Gospodarka
Wojciech Balczun, MAP: Prezesi spółek Skarbu Państwa powinni być liderami, a nie królami
Gospodarka
Pierwszy nowy park narodowy od ćwierćwiecza coraz bliżej. Koszt to nawet 167 mln
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Gospodarka
Merz przyznaje: niemiecka gospodarka w strukturalnym kryzysie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama