Aktualizacja: 15.01.2015 09:22 Publikacja: 15.01.2015 09:22
Eksport do Maroka w okresie styczeń–październik 2014 r. wyniósł prawie 260 mln euro i wzrósł o 50 proc. w porównaniu z pierwszymi dziesięcioma miesiącami 2013 r.
Foto: Bloomberg
Według danych Ministerstwa Gospodarki eksport do Maroka w okresie styczeń–październik 2014 r. wyniósł prawie 260 mln euro i wzrósł o 50 proc. w porównaniu z pierwszymi dziesięcioma miesiącami 2013 r. W rezultacie marokański rynek jest trzecim w Afryce pod względem wartości sprzedaży polskich produktów.
Do Maroka eksportujemy m.in. siarkę i węgiel, sprzęt AGD, tworzywa sztuczne, wyroby z metali, półprodukty z żeliwa, pszenicę. Zdaniem resortu gospodarki szansę na wzrost sprzedaży mają polskie jabłka oraz wyroby mleczarskie. Według analiz BZ WBK rosnący dzięki wprowadzanym strategiom sektorowym marokański popyt ma dotyczyć także polskich usług i transferu wiedzy.
Programy gospodarcze kandydatów na prezydenta przynoszą egzotyczny wachlarz propozycji, od utworzenia przystani...
W obliczu dynamicznych przemian gospodarczych, technologicznych i społecznych polskie przedsiębiorstwa stoją prz...
Dziś w Brukseli kraje Unii Europejskiej uzgodniły 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Mogą zostać przyjęte w najbliż...
Słowo „prywatyzacja” ma raczej negatywne konotacje. Praktycznie zniknęło z debaty publicznej. W kampanii wyborcz...
Gospodarka rosyjska czasu wojny to pasmo sukcesów, a zachodni biznes opuszczał Rosję z płaczem i bardzo za nią t...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas