Analitycy DM mBanku podnieśli cenę docelową dla walorów Agory z 13,90 zł do 18,80 zł, rekomendując jednocześnie „kupuj". Ich zdaniem Agora pokaże dobre wyniki finansowe za II kwartał tego roku (spółka zaprezentuje raport 11 sierpnia). - Dzięki redukcji zatrudnienia w pionie prasa, rezygnacji z dziennika Metrocafe.pl. oraz reorganizacji pracy redakcji EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, amortyzacją i odsetkami – red.) segmentu wzrośnie w I połowie 2017 roku do 5,7 mln zł z 4,8 mln zł rok wcześniej i to pomimo ponad 20 procentowego spadku średniego rozpowszechniania „Gazety Wyborczej".
Tym samym zarząd Agory udowodnił, że jest w stanie podejmować radykalne decyzje biznesowe, by chronić potencjał do generowania gotówki w spółce – napisał w rekomendacji analityk Paweł Szpigiel. Jego zdaniem w tym roku Agora będzie korzystać na koniunkturze w kinach.
- Tylko w drugim kwartale tego roku frekwencja w polskich kinach wzrosła rok do roku o 33,4 proc. Sieć Helios, umiejscowiona w średnich miastach, powinna wykazywać większą dynamikę ze względu na wzrost konsumpcji, wywołanej m.in. programem 500+. W 2017 r. – uważa analityk.